۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
اختلال در حمل و نقل ریلی فرانسه در سومین روز اعتصاب

اختلال در حمل و نقل ریلی فرانسه در سومین روز اعتصاب

به دلیل اعتصاب کارکنان کنترل شرکت ملی راه آهن فرانسه SNCF، این شرکت مجبور به لغو شصت درصد قطارهای خود شد و حمل و نقل ریلی همچنان در روز یکشنبه در فرانسه به شدت مختل بود.

به گزارش بازار، به دلیل اعتصاب کارکنان کنترل شرکت ملی راه آهن فرانسه SNCF، این شرکت مجبور به لغو شصت درصد قطارهای خود شد و حمل و نقل ریلی همچنان در روز یکشنبه در فرانسه به شدت مختل بود.

سخنگوی شرکت ملی راه آهن فرانسه در این باره گفت، مانند روز قبل، در شبکه پرسرعت ریلی TGV و شبکه بین منطقه‌ای (Intercités)، تنها چهار قطار از ده قطار در روز یکشنبه در گردش بودند و کار حمل و نقل مسافران را انجام می‌دادند.

مدیریت شرکت ملی راه آهن فرانسه روز جمعه اعلام کرد که هفته آینده جلسات جدیدی با اتحادیه‌های کارگری و کارکنان کنترل برگزار خواهد شد.

چندین اتحادیه که از این جنبش حمایت می‌کردند، برای اعمال فشار بر شرکت ملی راه آهن فرانسه برای تعطیلات کریسمس و سال نو اعلام اعتصاب کردند.

کلمان بون، نماینده وزیر حمل و نقل، در مواجهه با ترس از اینکه این جنبش جشن‌های پایان سال را مختل کند، روز شنبه خواستار مسئولیت جمعی شد.

او اطمینان داد: بیایید در چند روز آینده برای جلوگیری از این کار تلاش کنیم (..) من هر کاری را در سطح خودم انجام خواهم داد.

تقریباً ده هزار مامور کنترل قطار در شرکت ملی راه آهن فرانسه مشغول به کار هستند که نزدیک به سه هزار نفر از آن‌ها بر روی TGV و Intercités کار می‌کنند، از نظر ترافیک و ایمنی مسافران نقش اساسی دارند و در واقع باید گفت بدون آنها، قطارها به هیچ عنوان نمی‌توانند حرکت کنند.

نماینده اتحادیه راه آهن جنوب فرانسه نیز روز گذشته در واکنش به ادامه اعتصابات تاکید کرد که فراتر از مسائل حقوقی، ماموران کنترل، احساس "بدرفتاری" می‌کنند و خواستار توجه بهتر و همچنین بهبود شرایط کاری خود هستند.

کد خبر: ۱۹۱٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha