۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
لحاظ تورم در تعیین قیمت محصولات کشاورزی /جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی
رییس کمیسیون کشاورزی از برنامه های حمایتی سال آینده گفت

لحاظ تورم در تعیین قیمت محصولات کشاورزی /جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای حمایت از تولیدات در دستور کار قرار دارد، گفت: دولت مکلف است که نرخ تورم را در تعیین قیمت محصولات کشاورزی لحاظ کند.

علی محمد شاعری رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار بازار، درباره اقدام مجلس برای حمایت از وزارت کشاورزی و همچنین کشاورزان در سال جاری و آتی گفت: برنامه مقابله با تحریم ها در قالب حمایت از اقتصاد مقاومتی تعریف می شود که شامل حمایت از صادرات محصولات کشاورزی است وبرای آنها مشوق های صادراتی پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه دولت باید برای تشویق صادرکنندگان دست به اقدام عملی جدی بزند، افزود: نیاز است تا کالاهای تولیدی بیش از نیاز صادرات شوند تا از این محل ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای مورد نیاز تأمین شود؛ به طور کلی اقدامات باید به گونه ای باشد که توازن تجارت را به نفع صادرات محصولات کشاورزی تنظیم کند.

وی ادامه داد: مجلس بر کنترل قیمت محصولاتی که مازاد تولید داریم تاکید دارد و دولت نیز برای حمایت از تولیدکنندگان، از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، جلوگیری به عمل می آورد.

شاعری بیان کرد: حمایت از محصولات کشاورزی با توجه به اینکه ایران کشوری پرخطر از لحاظ بلایای طبیعی است، موضوعی بسیار مهم است که برای حمایت از محصولات در قانون برنامه و بودجه، بیمه در نظر گرفته شده است؛ لذا باید اعتبارات مورد نیاز پیش بینی شوند تا ریسک و خطر بلایای طبیعی کشور تا حدود زیادی برای تولیدکنندگان کاهش یابد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، با بیان اینکه قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای حمایت از تولیدات در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: دولت مکلف است که قیمت محصولات کشاورزی را بر اساس نرخ تورم سال محاسبه و قیمت گذاری کند تا تولید محصول برای کشاورزان مقرون به صرفه باشد.

کد خبر: ۱٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha