۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
صادرات و واردات از مرزهای آذربایجان غربی به روال عادی باز می گردد
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی:

صادرات و واردات از مرزهای آذربایجان غربی به روال عادی باز می گردد

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه با مذاکراتی که با کشور های همسایه انجام شده است، مراحل صادرات و واردات به روال عادی برمی گردد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به ایجاد اختلال در روند صادرات و واردات با شیوع کرونا گفت: شیوع این بیماری سبب بسته شدن مرزها در اکثر کشورهای جهان شد که در این راستا، با بسته شدن مرزهای اذربایجان غربی نیز صادرات و واردات کالا به کشور تا حدودی کاهش یافت ولی خوشبختانه با مذاکراتی که با کشور های همسایه انجام شده، مراحل صادرات و واردات به روال عادی برمی گردد.

وی، یک پنجم پایانه های مرزی کشور را مستقر در استان آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن استان در دروازه ورود به اروپا، بهترین مزیت برای رسیدن به اهداف جهش صادراتی و در نتیجه آن جهش تولید است.

بابایی با بیان اینکه استقرار جغرافیای کشور در مسیر کریدور شرق به غربی و امتیاز ویژه آن برای کشور گفت: لازمه تحقق جهش صادراتی از استان، ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز برای صادرات با حجم بالا است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی افزود: با توجه به عضویت کشور در اتحادیه اوراسیا و دسترسی از مرزهای استان به کشور های عضو، آذربایجان غربی می تواند در عملی شدن تعهدات کشور، توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی و تبدیل شدن به کریدور تجاری و صادراتی نقش به سزایی ایفا کند و ارزش افزوده زیادی برای استان ایجاد کند.

وی، لازمه جهش تولید را جهش صادرات کالا های غیر نفتی دانست و گفت: برای رسیدن به هدف مطلوب و مد نظر در راستای جهش تولید، باید صادرات تولیدات داخلی جهش ویژه ای یابد.

کد خبر: ۱۹٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha