۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومانی صدا و سیما برای پخش بازی‌های پرسپولیس| طلب یک میلیارد تومانی حسین هدایتی
هنر سود سازی ۱۰۰۰۰۰ تومانی در پرسپولیس!

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومانی صدا و سیما برای پخش بازی‌های پرسپولیس| طلب یک میلیارد تومانی حسین هدایتی

باشگاه پرسپولیس طی یکسال گذشته با وجود حمایت وزارت ورزش و جوانان تنها ۱۰۰ هزار تومان سود خالص داشته است، این در حالی است که این باشگاه دارای زیان انباشته ۲۰۰ میلیارد تومانی است.

بازار؛ گروه بورس: باشگاه ورزشی پروسپولیس که با نماد پرسپولیس در تابلوی فرابورس ثبت شده در دوره ماهی منتهای به تیر ماه سال ۱۴۰۱ تنها ۱۰۰ هزار تومان سود خالص کسب کرده و هنوز بر اساس صورت مالی منتشر شده حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حسین هدایتی یکی از مفسدین اقتصادی بدهکار است.

باشگاه پرسپولیس از تیر ماه سال ۱۴۰۰ تا تیر ماه سال جاری فقط ۱۰۰ هزار تومان سود کسب کرده که نسبت به سال قبلی خود حدود ۱۰۰ درصد کاهش رشد را نشان می‌دهد. ۲۲۷ میلیارد تومان درآمدی بوده که این باشگاه ورزشی که زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است در سال گذشته به دست اورده است که از ایم مقدار حدود ۲۱۳ میلیارد تومان آن از محل تبلیغات و اسپانسر می‌باشد که تنها ۲ میلیارد تومان از این درآمد سود ناخالص پرسپولیس بوده است.

۳۰۰ میلیارد تومان حق پخش مسابقات پرسپولیس
بر اساس گزارش منتشر شده از صورت مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده باشگاه پرسپولیس، پیشبینی شده بوده که از محل پخش زنده مسابقات این باشگاه از صدا و سیما ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند که گفته شده هنوز تحقق پیدا نکرده است. یعنی صدا و سیما برای پخش بازهای این باشگاه دولتی باید ۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت کارگزاری باشگاه بدهد.

این باشگاه نزدیک ۱۵۱ میلیارد تومان از درآمد عملیاتی خود را صرف هزینه ‌های دستمزد ورزشی یا همان بازیکنان و کادر فنی کرده که نسبت به دوره قبلی نزدیک به حدود ۲۰ درصد رشد داشته البته هنوز درآمدها و هزینه‌های فصل جدید مشخص نشده، همچنین ۳۳ میلیارد تومان از این درآمد هم سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی بوده که پرسپولیس به این سازمان داده است.

باشگاه پرسپولیس ۲۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده که نسبت به سال گذشته مالی ۴۴ درصد رشد داشته این در حالی است که تنها ۲۵ درصد رشد در درآمدهای علملیاتی این شرکت مشاهده می‌کنیم. گزارش صورت سود و زیان ۱۲ ماهه متهی به ۳۱ تیر ماه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که هیچ سود و زیانی از هر سهم به دست نیاورده است.

پرداختی به حسین هدایتی

از نظر دارایی‌های غیر جاری یا همان ثابت این باشگاه تغییری نداشته همان ۷۰۰ میلیارد تومان دارایی ثابت را حفظ کرده است. اما در بخش دارایی‌های جاری رشد نزدیک به ۴۸۰۰ درصد در بخش موجودی نقدی سبب شده که دارایی‌های جاری باشگاه از ۱۲۴ میلیارد تومان به ۶۱۱ میلیارد تومان برسد. این موجودی نقد ناشی از افزایش موجودی نقد نزد بانک‌ها است. در مجموع در بخش دارایی‌ها رشد ۵۹ درصدی در طول یکسال مالی اتفاق افتاده.

از نظر بدهی هم ۴۲ درصد رشد بدون جمع حقوق مالکانه داشته که با احتساب حقوق مالکانه ۵۹ درصد افزایش در بخش بدهی‌ها مشاهده می‌کنیم. در بدهی‌های غیر جاری افزایش ۶۴ درصدی این شرکت داشته که ناشی از رشد ۶۴ درصدی در بخش ذخیره و مزایایی پایان خدمت کارکنان می‌باشد.

اما در بدهی‌های جاری که از ۳۲۰ میلیارد تومان به ۴۵۵ میلیارد تومان طی یک ساله مالی رسیده، شاهد رشد ۱۲ درصدی در پرداختی‌های تجاری هستیم که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از ۲۰۰ میلیارد تومان این بدهی‌ها ناشی از بدهی به بازیکنان و کار فنی و همچنین شرکت‌ها و اشخاص است.

در بین بدهی‌ها که باشگاه پرسپولیس دارده اسم حسن هدایتی که به عنوان مفسد اقتصادی در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت به چشم می‌خورد. این باشگاه هنوز حدود ۱ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان به این فرد بدهکار است.
با توجه گزارش منتشر شده در سامانه کدال باشگاه پرسپولیس دارای زیان انباشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

ریزش ۴۵ درصدی قیمت سهام پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس با نماد پروسپولیس بعد از ورود ۲ هزار و ۴۰۸ ریال بر روی تابلوی بورس معامله شده که نسبت به روز اول که قیمت آن حدود ۳ هزار ۵۰۰ ریال بود ریزش نزدیک به ۴۵ درصد داشته است. باشگاه پرسپولیس نسبت به باشگاه استقلال وضعیت مناسبتری در صورت مالی دارد اما با توجه به گزارشات صورت مالی هر دو باشگاه که هنوز بیشترین سهامداران آن وزارت ورزش و جوانان است با زیان روبه رو هستند.

کد خبر: ۱۹۱٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha