۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
۱۷۸۰۰ نفر در آذربایجان غربی مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند
استاندار آذربایجان غربی:

۱۷۸۰۰ نفر در آذربایجان غربی مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی از ثبت نام ۲۵ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر مشمول دریافت بیمه هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونای آذربایجان غربی که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته از خسارت های کرونا بر اقتصاد استان، انتظار می رود دولت نگاه ویژه ای به جبران این خسارت ها داشته باشد.

وی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه بیکاری در استان گفت: ۲۵ هزار نفر در سامانه بیکاری ثبت نام کرده اند که ۱۷ هزار و ۸۰۰ مورد مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند بود.

شهریاری افزود: خیرین استان، ۴۵ میلیارد تومان به امر مبارزه با کرونا کمک کرده اند که از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای بسته های معیشتی صرف شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون ۳۵ جلسه ستاد استانی برگزار شده که از مجموع ۲۵۰ مصوبه این ستاد، ۹۸ درصد عملیاتی شده است.

وی با اشاره به آماری از مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در استان نیز گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۴۵۰ مورد نمونه گیری، هزار و ۵۱۱ مورد مثبت سرپایی، سه هزار و ۳۶۸ مورد مثبت سرپایی و بستری بوده و ۱۸۵ نفر از بر اثر کرونا جان باخته اند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: وضعیت استان در آمار بهبود یافتگان و نسبت فوتی ها به موارد مثبت در قیاس با میانگین کشوری بسیار پایین تر است به نحوی که ۹۹.۵ درصد مبتلایان بهبود یافته و نسبت فوتی ها به موارد مثبت ۵.۴۹ درصد و کمتر از میانگین کشوری است.

کد خبر: ۱۹٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha