۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
فروشندگان پوشاک در پرداخت بدهی هایشان مانده اند| کاهش صادرات
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک اصفهان:

فروشندگان پوشاک در پرداخت بدهی هایشان مانده اند| کاهش صادرات

اصفهان- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک اصفهان گفت: با وجود اینکه امسال برخی از فروشگاه های پوشاک حراج کرده بودند و نسبتا خریدار بیشتری داشتند اما بازهم جبران کننده بدهی های آنها نبوده است.

ابراهیم خطابخش در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با وجود اینکه امسال برخی از فروشگاه ها حراج کرده بودند و نسبتا خریدار بیشتری داشتند اما این فروش مانند سال های قبل نبود و به خوبی شاهد هستیم که مراکز فروش و پاساژها در تمامی نقاط شهر در رکود به سر می برند و مشتری ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع کرونا در دو سال اخیر آیا امسال با کاهش کرونا وضعیت بهتر از سابق نیست، گفت: فروشندگان پوشاک اصفهان در پرداخت بدهی هایشان مانده اند، انتظار این بود که وضعیت نسبت به ماه ها قبل بهتر شود و با کاهش شیوع کرونا بازارهای شلوغ تری داشته باشیم اما متاسفانه این وضعیت به نسبت مدت مشابه بدتر شده و شاهد رکود بیشتری در این زمینه هستیم.

وضعیت نامناسب صادرات پوشاک

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک اصفهان از وضعیت نامناسب صادرات پوشاک نیز خبر داد و بیان کرد: امسال قیمت پوشاک بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و در برخی موارد حتی بیشتر افزایش داشته و همین باعث ریزش مشتریان شده است.

وی توضیح داد: گرانی هزینه‌های تولید مانند مواد اولیه، اجاره هزینه حامل‌ها نرخ تولید را افزایش داده و به همین نسبت توزیع کننده هم پوشاک را گران‌تر از تولیدکننده خرید می‌کند و در نهایت به میزان افزایش هزینه‌ها بر قیمت نهایی کالا افزوده می‌شود.

خطابخش با اشاره به اینکه فروش پوشاک نسبت به سال گذشته تقریبا صفر است، گفت: بازار در مدت مشابه سال گذشته رونق داشت و تولید ایرانی نیز سرپا بود اما با وجود اینکه در شرایط فعلی عرضه زیاد است؛ ولی تقاضا وجود ندارد که همین موضوع موجب به وجود آمدن رکود مضاعف در بازار پوشاک شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک اصفهان تاکید کرد:در بازار پوشاک اصفهان عرضه زیاد لباس گرم مشهود است و انواع لباس با مد جدید در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد؛ ولی مردم به واسطه گرانی خرید نمی‌کنند.

وی ابراز کرد: درواقع کاهش قدرت خرید مردم موجب شده فقط از پس خرید مواد خوراکی برآیند و به لباس‌های گرم سال‌های قبل خود بسنده کنند و دود خرید نکردن مردم نیز بیشتر از همه به چشم کاسبانی می‌رود که از پس پاس کردن چک‌های خرید لباس گرم در سال جاری برنمی آیند.

کد خبر: ۱۹۱٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha