۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
انتقاد از عملکرد ضعیف در اجرای برنامه ساخت مسکن| دولت از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن استفاده کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

انتقاد از عملکرد ضعیف در اجرای برنامه ساخت مسکن| دولت از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن استفاده کند

فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس گفت: دولت از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن برای رونق تولید، اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده کند.

به گزاش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی، تامین مسکن مناسب را یکی از نیازهای اساسی مردم دانست و گفت: در حال حاضر با کمبود حدود ۱۰ میلیون واحد مسکونی در کشور مواجه هستیم که برای جبران آن مجلس و دولت هدفگذاری مناسبی داشتند. در همین راستا مجلس یازدهم قانون جهش تولید مسکن را برای تسهیل تامین زمین و فرآیند ساخت مسکن تدوین و تصویب کرده و در قانون بودجه نیز اعتبارات مناسبی را برای اجرای این قانون مهم در نظر گرفته است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت و عرضه ۴ میلیون مسکن یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم بشمار می‌رود اظهار کرد: برنامه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی قابل تحقق بوده چرا که ایران کشوری وسیع و دارای مصالح ساختمانی و نیروی انسانی ماهر است اما متاسفانه دولت پس از گذشت حدود یک سال و نیم هنوز به اهداف تعیین شده در برنامه ساخت مسکن نزدیک هم نشده و متاسفانه حرکت دستگاه‌ اجرایی در تامین زمین کُند و غیر قابل قبول است.

وی با اشاره وضعیت نامناسب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان فسا افزود: علی رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای شناسایی و تامین زمین و ثبت نام حدود ۱۷ هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی، شاهد عملیات اجرایی ساخت مسکن در شهرستان فسا نیستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان به اینکه ساخت مسکن موجب رونق اشتغال، تقویت تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود، تصریح کرد: دولت باید از فرصتی که مجلس با تصویب قانون مترقی جهش تولید مسکن و ریل گذاری برای ساخت مسکن در اختیارش گذشته استفاده کرده و با عملیاتی کردن برنامه ساخت مسکن، موجب رونق اشتغال و بر قراری تعادل در عرضه و تقاضا و در نهایت کاهش قیمت مسکن شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha