۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
نوسازی مزارع مازندران نیازمند ۴۰ هزار میلیارد اعتبار است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

نوسازی مزارع مازندران نیازمند ۴۰ هزار میلیارد اعتبار است

ساری- زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نوسازی و یکپارچه سازی مزارع مازندران نیازمند ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ابلاغ الگوی کشت، اعتماد کشاورزان به اجرای برنامه را مهم دانست و گفت: متاسفانه به دلیل اتخاذ سیاست های نامناسب، اعتماد کشاورزان از بین رفته است و از یک سو به آن ها می گوئیم برنج پرمحصول کشت کنند و از سوی دیگر محصولی خریداری نمی شود.

وی ارائه یارانه کشت را نیاز اساسی کشاورزی دانست و گفت: در برنامه هفتم توسعه باید یارانه کشت برای توسعه کشت های استراتژیک پیش بینی شود و اگر قرار است در اراضی دیم گندم، کلزا کشت شود باید یارانه کشت دهیم تا کشاورز ترغیب شود.

این نماینده مجلس تجهیز و نوسازی اراضی برای رسیدن به الگوی کشت را مهم دانست و گفت: انجام کشت دوم برنج و رتون مغایر الگوی کشت است و باید برنامه ای مناسب و جایگزین داشته باشیم.

وی با بیان این که توسعه کشت سبزی و صیفی مدنظر دولت نیست، گفت: ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع مازندران بعد از برنج به سمت سبزی و صیفی می رود که باید به کشت کلزا تخصیص داده شود.

زارغی نوسازی و بهسازی اراضی کشاورزی استان را لازم دانست و گفت: با اجرای این طرح می توانیم ۷۰۰ هزار تن کشت کلزا در استان داشته باشیم و برای نوسازی مزارع نیازمند ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

کد خبر: ۱۹۱٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      سلام مازندران انقدر پرتغال ارزان شد همه دارن درختان پرتغال رامیزنند