۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
سهم ۵ درصدی ایران از بازار صنعت چاپ خاورمیانه

سهم ۵ درصدی ایران از بازار صنعت چاپ خاورمیانه

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با اشاره به سهم پنج درصدی ایران از بازار صنعت چاپ خاورمیانه، از برنامه‌ریزی برای افزایش این سهم در منطقه خبر داد.

به گزارش بازار، بابک عابدین، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی گفت: چشم‌انداز خوبی در حوزه‌های صنعت چاپ داریم، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، چاپ سه‌بعدی و همچنین فیلم‌های انعطاف‌پذیر که برای اشاعه آنها به‌منظور حضور پر رنگ‌تر در بازارهای جهانی، برنامه‌های خوبی در دست اقدام است.

عابدین به رشد سالیانه ۶ درصدی صنعت چاپ در خاورمیانه و شرق آسیا اشاره و تاکید کرد: اگر به‌دنبال سهم بیشتری از این صنعت هستیم باید به استانداردهای روز جهانی تجهیز شده و محصولات خود را با این استانداردها روانه بازارهای بین‌المللی کنیم.

این مقام صنفی با اشاره به وجود مشکلاتی در تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت، تاکید کرد: باید تمرکزمان در کشور بر تولید محصولات دارای مزیت نسبی باشد؛ یعنی بتوانیم تولیدات پلیمری و اولفین که‌ محصولات پتروشیمی هستند تمرکز کرده و تولید کاغذ و مقوا را که به محیط زیست کشور آسیب می‌زنند، به حداقل برسانیم و به‌جای آن به واردات آنها بپردازیم.

عابدین در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین المللی «آینده چاپ ایران» (IFPEX) در ۲۰ لغایت ۲۳ دی‌ماه آینده اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه در فضایی به متراژ پنج‌هزار متر مربع در مرکز نمایشگاه‌بین المللی ایران‌مال برگزار خواهد شد.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: با توجه به مرزهای مشترک کشورمان با ۱۵ کشور همسایه که به‌طور عمده مصرف‌کنندگان محصولات چاپی ایران هستند، می‌تواند درآمدزایی و ارزآوری خوبی برای کشورمان به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در این راستا هدفگذاری شده تا با نمایندگان و هیات های تجاری از هفت کشور همسایه یعنی افغانستان، عراق، ارمنستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، سوریه و اقلیم کردستان عراق دیدار، جلسات B to B و گفت‌وگو داشته باشیم، همچنین بسته‌های ویژه‌ای برای حضور هیات‌های این کشورها در نظر گرفته شده است.

عابدین خاطرنشان‌کرد: برگزاری پنل‌های تخصصی، همچنین دوره‌های تخصصی مدیریت رنگ در طراحی و پیش از چاپ، ساختار طراحی و بسته بندی و طراحی محصول در چاپ فلسکو، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این نمایشگاه خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۱٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha