۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
اعلام حمایت گروه هفت از مصوبه اتحادیه اروپا| هر بشکه نفت روسیه فقط ۶۰ دلار!
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

اعلام حمایت گروه هفت از مصوبه اتحادیه اروپا| هر بشکه نفت روسیه فقط ۶۰ دلار!

در پی موافقت و تصویب سقف قیمت ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا، گروه هفت (G۷) نیز با انتشار بیانیه ای رسمی، از این تصمیم حمایت کرد.

به گزارش بازار؛ در پی موافقت و تصویب قرار دادن محدودیت قیمت ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا، گروه هفت (G۷) نیز با انتشار بیانیه ای رسمی، از این تصمیم حمایت کرده و به اعلام کرد که این محدودیت را در خرید نفت روسیه اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در روز جمعه با اکثریت آراء، قانون سقف قیمت ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت روسیه را به عنوان بخشی از تحریم های جدید علیه این کشور به تصویب رسانده و هدف خود از وضع این قانون را محدود کردن منابع مالی مسکو برای جنگ علیه اوکراین عنوان نمود.

در پی این تصمیم، کشورهای عضو گروه هفت به همراه استرالیا نیز با انتشار بیانیه ای در روز شنبه اعلام کردند که برای جلوگیری از خروج ناگهانی نفت روسیه از بازار جهانی و همچنین تلاش در راستای محدود سازی منابع مالی این کشور در جنگ علیه اوکراین، قانون خرید نفت با قیمتی مشابه را خواهد پذیرفت و به کمپین تشکیل شده توسط بروکسل خواهد پیوست.

در همین راستا، «ژانت یلن»، وزیر خزانه داری ایالات متحده نیز اعلام کرد که بیانیه گروه هفت به محدودسازی دسترسی پوتین به منابع اولیه درآمد خود کمکی شایان نموده و همچنین، ثبات و امنیت انرژی در جهان را تضمین خواهد نمود.

کد خبر: ۱۹۱٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha