۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
 ونزوئلا و شورون یک قرارداد نفتی را در کاراکاس امضا کردند

 ونزوئلا و شورون یک قرارداد نفتی را در کاراکاس امضا کردند

دولت آمریکا مجوز فعالیت شرکت شورون را در ونزوئلا صادر کرده است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی دولتی VTV اعلام کرد دولت ونزوئلا و شرکت نفت آمریکایی شورون روز جمعه قراردادی را در کاراکاس برای از سرگیری فعالیت در ونزوئلا امضا کردند.

طارق الایسامی، وزیر نفت ونزوئلا که در سال ۲۰۱۷ با تحریم های آمریکا مواجه شده بود، در این خصوص گفت: هدف از این قرارداد، ادامه فعالیت های تولیدی و توسعه ای در این بخش از انرژی است که در چارچوب قانون اساسی ما و قوانین ونزوئلا بر فعالیت های نفتی در این کشور نظارت دارد.

وی به همراه نمایندگان شرکت دولتی نفت و گاز طبیعی ونزوئلا PDVSA و شورون در مراسم امضای قرارداد حضور یافت.

الایسامی در این مراسم گفت آوریل ۲۰۲۳، صدمین سالگرد حضور شورون در ونزوئلا خواهد بود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده هفته گذشته مجوز محدود از سرگیری پمپاژ نفت از ونزوئلا را برای شورون صادر کرد. دولت ونزوئلا و مخالفان به توافقی در مورد تداوم ارائه کمک‌های بشردوستانه دست یافته‌اند و به مذاکره برای حل مشکلات اقتصاد این کشور ادامه خواهند داد.

مقامات آمریکایی در ماه مه به سی‌ان‌ان گفته بودند ایالات متحده به دنبال راه‌هایی است که به ونزوئلا اجازه دهد تولید و فروش نفت بیشتری را در بازار بین‌المللی آغاز کند و در نتیجه، وابستگی انرژی جهان به روسیه کاهش یابد.

هفته گذشته مجوز شش ماهه فعالیت شورون در ونزوئلا توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به این شرکت اعطا شد و گفته می شود ایالات متحده می تواند هر زمان که بخواهد آن را لغو کند.

کد خبر: ۱۹۱٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha