۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
اجرای طرح جامع منطقه آزاد بانه و مریوان ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان:

اجرای طرح جامع منطقه آزاد بانه و مریوان ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سنندج – مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان از پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصدی طرح جامع منطقه آزاد استان کردستان خبر داد و گفت: در حال حاضر سه دفتر منطقه آزاد در شهرهای سنندج، بانه و مریوان فعال هستند.

حمیدرضا بیتا در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در راستای اجرایی کردن طرح منطقه آزاد بانه و مریوان در استان کردستان، اظهار کرد: طرح جامع به عنوان محور برنامه ریزی و توسعه منطقه از بدو تاسیس در اولویت فعالیت ها و برنامه های استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی سفر ریاست محترم جمهوری، ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای منطقه آزاد کردستان تخصیص داده شده که ۸۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به سال جاری می‌باشد.

مدیراجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان اظهار کرد: به منظور توسعه زیرساخت‌های منطقه اعتباری بالغ بر ۱۷هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی مساحت منطقه آزاد تجاری صنعتی کردستان را پنج هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۲ هزار هکتار در بانه و سه هزار و ۵۰۰ هکتار در مریوان قرار دارد.

بیتا با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰ درصد صادرات ناخالص ملی به کشور عراق بوده است، افزود: فرایند ترانزیت عراق در مجموعه اقلیم کردستان عراق خلاصه می‌شود و پایانه باشماق در مریوان مورد توجه جدی این اقلیم است و به همین دلیل زمینه برای توسعه آن فراهم است.

وی با اشاره به اینکه پروپوزال سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری بررسی و ارزیابی شده است، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاران ظرفیت خوبی در زمینه صادرات، اشتغال و صنایع تبدیلی منطقه خواهند داشت.

مدیر اجرایی منطقه آزاد کردستان با اشاره به اینکه منطقه ویژه صنعتی به عنوان یک سایت پیشران در پهنه بانه قرار دارد، افزود: پهنه مریوان نیز با در برگرفتن پایانه باشماق نقش ویژه ای در توسعه اقتصادی و صادرات کشور خواهد داشت.

بیتا توسعه محوریت ترانزیت را یکی از نیازهای ضروری در این منطقه عنوان کرد و افزود: اگر اتصال محور شمال غرب به جنوب غرب، راه‌اندازی محور راه‌آهن و مسیر دسترسی از سقز به بانه عملیاتی شود، کردستان به عنوان یکی از استان‌های ممتاز کشور مطرح می شود.

به گفته مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه - مریوان، پس از تشکیل هیات مدیره و چارت سازمانی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در بستر طرح جامع عملیاتی و ساختار سازمان شکل خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: گزینش و جذب نیروی انسانی صرفا از میان افراد توانمند، نخبه و دانشگاهی استان بوده و این امر منجر به رضایتمندی نخبگان و بهره گیری از ظرفیت بالای اجتماعی منطقه خواهد بود.

بیتا در خصوص شیوه گزینش و جذب نیروی انسانی، گفت: جذب نیروی انسانی جدید منوط به تصویب اساسنامه و استقرار هیات مدیره و نهایتا تعریف یک سازو کار شفاف و قابل پایش پس از اطلاع رسانی کافی خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۱٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha