۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
روستاهای در معرض خطر گلستان شناسنامه‌دار می‌شوند
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

روستاهای در معرض خطر گلستان شناسنامه‌دار می‌شوند

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه ۴۰۰ روستای گلستان در معرض خطر قرار دارند، از شناسنامه‌دار شدن این روستاها خبر داد.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ روستای گلستان در معرض خطر رانش، سیل، لغزش و ... قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه حوادث گوناگونی استان را تهدید می‌کنند بر ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی تأکید کرد و افزود: برای حفظ جان و مال مردم در وقوع حوادث غیرمترقبه، در زمینه شناسنامه دار شدن همه روستاهای در معرض خطر استان با پژوهشکده سوانح طبیعی کشور هم اندیشی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: مطالعات و بررسی وضعیت روستاهای در معرض خطر رانش، سیل، فروچاله ها، سنگ ریزش و ... توسط دفتر مدیریت بحران بنیاد مسکن استان گلستان در حال انجام است.

وی با این توضیح که مطالعات تثبیت و پایدارسازی ۳۵ روستای در معرض خطر استان سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه مطالعات ۱۲۰ روستای دیگر استان در دستور کار قرار دارد.

حسینی متذکر شد: اجرای اقدامات ایمن سازی و پایدارسازی روستاهای در معرض خطر استان نیازمند یاری سایر دستگاه‌ها و تخصیص اعتبار است.

کد خبر: ۱۹٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha