۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
تولید پنل‌های خورشیدی با تکنولوژی جدید در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید پنل‌های خورشیدی با تکنولوژی جدید در اردبیل

اردبیل _ عاملی، استاندار اردبیل گفت: ۲ کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل با تکنولوژی مدرن اقدام به تولید این محصول و عرضه آن به بازار می کنند.

سید حامد عاملی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل به خبرنگار بازار گفت: کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل با تولید متنوع محصولات در این بخش، سعی دارند تا به توسعه تولید برق از خورشید کمک کرده و به نوعی مشکلات و دغدغه‌ها را در حوزه تولید و مصرف برق به حداقل برسانند.

وی استقبال مردم را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: شرکت‌های سازنده پنل‌های خورشیدی با کمترین قیمت و بیشترین بازدهی با بهره‌گیری از تکنولوژی های جدید سعی دارند تا به توسعه فرهنگ استفاده از پنل‌های خورشیدی به جای توسعه نیروگاه فسیلی کمک کنند.

استاندار اردبیل به تنوع تولید محصولات در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کارخانه‌های تولید و بسته‌بندی قطعات خودرویی نیز در اردبیل با برند مشخص به ۲ صنعت خودروسازی ایران کمک می کند تا بخش عظیمی از قطعات مورد نیاز در استان اردبیل تولید و به این واحدها ارسال شود.

عاملی راه‌اندازی کارخانه اسباب‌بازی در اردبیل را تضمین‌کننده نیاز داخلی و کاهش واردات عنوان کرد و افزود: کشور ما در حوزه محصولات اسباب‌بازی جز کشورهای واردکننده است و ما برای خودکفایی در این بخش به سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی با سودآوری بالا در این حوزه نیازمند هستیم.

وی عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را در استان اردبیل تأمین منابع مالی و همچنین موانع ایجاد شده دستگاه‌های اجرایی برشمرد و اضافه کرد: برای حل این مشکلات در جلسات ستاد تسهیل سعی بر این است تا موانع و بروکراسی اداری و بانکی برطرف شده و بستر مناسب تولید مهیا شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» سعی ما بر این است تا با تقویت و حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و تسهیل‌گری در حوزه‌های مختلف بتوانیم یاریگر آنها باشیم.

استاندار اردبیل به تولید و عرضه محصولات متنوع عسل در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شهرت برند عسل سبلان در دنیا، چندین واحد تولیدی در این بخش ورود پیدا کردند تا با بسته‌بندی مناسب محصولات خود را عرضه کنند.

کد خبر: ۱۹۱٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha