۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
صدور سند حدنگاری برای بیش از ۱۳ درصد از اراضی کشاورزی کشور
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد

صدور سند حدنگاری برای بیش از ۱۳ درصد از اراضی کشاورزی کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در کشور حدود ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که تاکنون حدود ۱۳ و نیم درصد آن حدنگاری شده است.

به گزارش بازار، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در کشور حدود ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که تاکنون حدود ۱۳ و نیم درصد آن حدنگاری شده است. سال قبل نیز ۹۷ درصد از اراضی ملی حدنگاری شد.

بابایی با اشاره به اینکه امسال رشد خوبی در صدور اسناد کشاورزی داشتیم، افزود: جلسات خوبی با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و کمک‌های زیادی در این خصوص کرده اند، آبان ماه امسال بیش از ۴۵۸ هکتار از اراضی کشاورزی سند دار شدند و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹۲ درصدی داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: خوشبختانه شوراهای قضایی در کنار مدیران ثبتی قرار گرفتند و حدنگاری به عنوان یکی از برنامه‌های مورد توجه واقع شده است.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز در این باره گفت: با آغاز بحث حدنگاری ۳ قرارگاه تشکیل شد، ابتدا بحث روی اهداف ملی بود و قرارگاه شهید سلیمانی برای حدنگاری اراضی ملی و دولتی راه اندازی شد، در مدت زمان کوتاهی ۸۷ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی را ظرف یک سال حدنگاری کردیم.

علی فلاح افزود:در حال حاضر سند مالکیت ۱۳۳ میلیون هکتار از اراضی ملی صادر شده که معادل ۹۷ درصد کل اراضی ملی است.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت بیان کرد: کارگروه‌هایی ذیل این قرارگاه‌ها شکل گرفت؛ برای حدنگاری عرصه‌های ملی تداخلات زیادی با اراضی موقوفه و وزارت نیرو و دفاع داشتیم و لازم بود این مباحث در کارگروه‌های خاصی مطرح و این مشکلات قبل از حدنگاری حل شود. این کارگروه‌ها فعالیت خود را ادامه دادند.

فلاح تاکید کرد: در دیماه سال قبل بحث اراضی کشاورزی را پیگیری می‌کردیم و قرارگاه صدور اسناد زمین‌های کشاورزی راه اندازی شد و جلسات متعددی با کمیسیون اصل ۹۰ و وزارت جهاد داشتیم. هر هفته سه شنبه جلسات این قرازگاه ملی در سازمان تشکیل می‌شود و در این جلسات تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات گرفته می‌شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha