۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
چطور موکت چرک گرفته را بشوریم؟

چطور موکت چرک گرفته را بشوریم؟

موکت از جمله کفپوش های پرطرفداری است که پس از نصب در هر فضایی به دلیل اینکه تمام باکتری‌ها، کثیفی‌ها و میکروب‌های مختلف محیط را جمع نموده و به خود می گیرد.

به گزارش بازار، موکت از جمله کفپوش های پرطرفداری است که پس از نصب در هر فضایی به دلیل اینکه تمام باکتری‌ها، کثیفی‌ها و میکروب‌های مختلف محیط را جمع نموده و به خود می گیرد نیاز به شستشو و تمیز کردن منظم دارد . فرایند تمیز کردن و شستشوی موکت هم به روش خشک شویی و هم شستشو با آب امکان پذیر بوده و نوع روش انتخابی با توجه به جنس موکت انتخاب می گردد.
اگرچه دیگر نمی توان موکت ها همانند زمان قدیم از خانه بیرون آورد و و جلوی در با شلنگ و تاید شست، اما می توانید موکت خود را در خانه بشویید و با ترفندهای قالیشویی عمر آن را افزایش دهید. هم اکنون خشکشویی موکت در منزل تهران ، یکی خدمات خشکشویی های آنلاین است . خشکشویی فرش ماشینی در منزل غرب تهران ، خشکشویی روتختی دونفره و مبل شویی در منزل نیز توسط مراکز خشکشویی آنلاین در دسترس است .

چگونه موکت را در خانه بشوییم؟

در حالی که باید روی موکت ها را حداقل یک بار در هفته جارو بکشید، شستن آنها حداقل دو بار در سال برای تمیز شدن آنها ، ایده آل خواهد بود.
ابتدا روی موکت خود را به خوبی جاروبرقی بکشید تا بتوانید گرد و غبار و کثیفی را که مممکن است شستشوی موکت را دشوار سازند، حذف کنید.
اگر روی موکت شما لکه‌هایی وجود دارد، آن‌ها را با یک پارچه تمیز بدون مالش زیاد پاک کنید. برای این کار می توانید از مواد شوینده ظرفشویی بدون سفید کننده استفاده کنید بدین منظور باید آن را در آب گرم حل کنید. با این حال، قبل از استفاده از این محلول ، ابتدا حتما آن را روی قسمت کوچکی از موکت تست کنید. سپس موکت را با آب گرم بشویید.
اگر موکت خود را با دست می شویید، می توانید از شامپوی مخصوصی که برای شستشوی فرش و موکت تولید شده است، مطابق دستورالعمل استفاده کنید. مواظب باشید که از آب زیاد استفاده نکنید تا بعد ازشستشو ، موکت راحت تر خشک شود . اگر جاروبرقی شما قابلیت جذب آب دارد، می توانید با استفاده از آن سرعت خشک شدن را افزایش دهید.
در نهایت بگذارید موکت شما خشک شود. در این بین مراقب باشید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و در مکانی با تهویه مناسب آن را خشک کنید تا رنگ آن آسیب نبیند.
اگر موکت های شما بوی بدی دارند، می توانید روی آنها مقداری جوش شیرین بپاشید، بگذارید چند ساعت بماند و سپس روی موکت را کاملا جاروبرقی بکشید.

نحوه شستشوی موکت های پشمی

موکت های پشمی موکت هایی هستند که اغلب در منازل مورد استفاده قرار می گیرند. چنین موکت هایی با جذب سرمای کف ، سردی فضا را کاهش می دهند. تمیز کردن و شستشوی موکت های پشمی که حس داخل خانه بودن را منتقل می کند بسیار مهم است.
هنگام تمیز کردن و شستشوی موکت پشمی ابتدا باید روی موکت را با جارو کردن عمیق، کاملا تمیز کنید. مهم است که این کار را به آرامی انجام دهید تا موکت آسیب ندیده و فرسوده نشود. اکنون می توانید با آب و شامپو مخصوص شستشوی موکت ، موکت پشمی خود را کاملا تمیز کنید. هنگام شستن موکت پشمی می توانید به جای آب گرم از آب سرد استفاده کنید.
سپس باید با کمک یک برس نرم می توانید به آرامی لکه های ایجاد شده روی آن را مالش دهید. همچنین مهم است که پس از پایان مرحله تمیز کردن و شستشو، موکت را کاملا خشک کنید. فراموش نکنید که باید موکت پشمی را سریع خشک کنید.
توصیه می شود که موکت پشمی را زیر نور آفتاب نگذارید. زیرا نور خورشید باعث از بین رفتن رنگ موکت پشمی می شود. می توانید موکت خود را در مکانی با تهویه مناسب خشک کنید.

چگونه از موکت مراقبت کنیم؟

تکان دادن موکت برای حذف گرد و غبار یا آشغال های ریز روی آن قبل از شستشو ایده خوبی نیست. زیرا این احتمال وجود دارد که چنین فرآیندهایی به موکت آسیب برساند. در عوض، می توانید روی موکت خود را با جاروبرقی کاملا تمیز و تهویه کنید.
اگر بلافاصله روی لکه ایجاد شده روی موکت کاری برای حذف لکه ها انجام دهید، مطمئنا لکه ها راحت تر از بین رفته و موکت تمیز می شود . به عنوان مثال، می توانید بلافاصله مایعات ریخته شده روی موکت را با دستمال کاغذی یا حوله جذب کنید.
موکت های خود را تا نکنید بلکه موکت هایی را که استفاده نمی کنید با رول کنید و آنها را بصورت افقی نگهداری کنید.

خشکشویی فرش و موکت در منزل

اگر می توان فرش و موکت را در منازل ویلایی و خانه ها شست ، لیکن اکثریت جمعیت شهر در حال حاضر آپارتمان نشین بوده و امکان شستشوی فرش و موکت را ندارند . با اینحال خشکشویی آنلاین حباب ، با استفاده از تجهیزات مدرن در منزل اقدام به خشکشویی فرش و موکت می نماید . در تهران ، کافی است با خشکشویی حباب تماس بگیرید .
۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
www.hobabb.com

کد خبر: ۱۹۱٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha