۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
استقبال کشاورزان از طرح خرید حمایتی زیتون

استقبال کشاورزان از طرح خرید حمایتی زیتون

در طرح خرید حمایتی زیتون، دولت هر کیلو زیتون روغنی را، با توجه به درصد اسیدیته و کیفیت آن بین ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان خریداری می‌کند.

به گزارش بازار، نقش و اهمیت زیتون در تولید روغن باعث شده، شواری قیمت گذاری کشاورزی زیتون را جزء محصولات اساسی و مشمول حمایت‌های یارنه‌ای قرار دهد.

در این زمینه سیاست ترکیبی اعمال می‌شود، همزمان هم خرید توسط سازمان تعاون روستایی و هم صنایع فراوری شروع شده، یک تسهیلاتی هم تحت عنوان سرمایه در گردش هم در برخی استان‌ها توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی از محل بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صنایع قرار داده شده که باغداران از تولید مازادی خود، زیان نبینند.

در طرح خرید حمایتی زیتون، دولت هر کیلو زیتون روغنی را، با توجه به درصد اسیدیته و کیفیت آن / بین ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان خریداری می‌کند.

امسال همچنین با حمایت‌های دولت از توسعه کشت زیتون، میزان تولید زیتون و روغن استحصالی از این میوه نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر خواهد بود. سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار تن میوه زیتون در کشور تولید شد. به گفته کارشناسان امسال تولید از ۲۰۰ هزار تن عبور خواهد کرد و پیش بینی می‌شود روغن زیتون از مرز ۱۵ تا ۱۷ هزار تن نیز خواهد گذشت.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha