۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
ترانشیپ ۷۰ درصد مشتقات نفتی در مرز ماهیرود
مدیرکل گمرک خراسان جنوبی خبر داد

ترانشیپ ۷۰ درصد مشتقات نفتی در مرز ماهیرود

بیرجند- مدیرکل گمرک خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصوبه استاندار مقرر شد از این پس مشتقات نفتی توسط گمرک استان در مرز ماهیرود ترانشیپ شود.

محمدعلی خاشی در گفتگو با بازار با اشاره به بحث‌هایی که در مورد نفت به وجود آمده، گفت: این مسائل باعث شد ظرفیت ترانشیپ نفت در مرز ماهیرود با کاهش مواجه شود.

خاشی با اشاره به کاهش ترانشیپ نفت در مرز ماهیرود افزود: با توجه به زیرساخت‌هایی که برای ترانشیپ در ماهیرود فراهم شده بود بیم این را داشتیم که این تجهیزات و امکانات بدون استفاده بماند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه‌ای که استاندار خراسان جنوبی برای رفع این مشکل مصوب کرد، مقرر شد از این پس مشتقات نفتی هم در ماهیرود ترانشیپ شود.

خاشی گفت: بر اساس این مصوبه از این پس ۷۰ درصد مشتقات نفتی ترانشیپ و ۳۰ درصد مستقیم وارد خاک افغانستان می‌شود.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی ادامه داد: این مصوبه باعث شد حداقل ۱۰۰ کامیون به ظرفیت خروجی مرز افزوده شود.

خاشی گازوئیل، ال پی جی، روان سازها، مازوت‌ها، پارافین، نفت چراغ و … را از انواع مشتقات نفتی که ترانشیپ خواهند شد بر شمرد.

به گفته وی ترانشیپ نوعی حمل و نقل است که در آن کالا تحت نظر گمرک از یک وسیله حمل و نقل ورودی به یک وسیله حمل و نقل خروجی منتقل می‌شود.

گاهی تجار برای آنکه هزینه‌های نقل و انتقال مستقیم به کشور دیگری را کاهش دهند و یا تحریم‌هایی که بر علیه کشور مقصد اتخاذ شده است را دور بزنند مایلند کالای خود را ابتدا به یک کشور دیگر منتقل و سپس با روش ترانشیپ به کشور مقصد منتقل کنند تا بتوانند کالای خود را به کشور مقصد برسانند.

ترانشیپ امروزه در امر صادرات و واردات کالا تأثیرات بسیاری گذاشته است که از جمله‌ آنها روان تر شدن انجام ترخیص کالا، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از قاچاق کالا است.

کد خبر: ۱۹٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha