حال کسب‌ و کارهای اینترنتی رو به بهبود است

حال کسب‌ و کارهای اینترنتی رو به بهبود است

لیائی، مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: حال کسب‌وکارهای اینترنتی رو به بهبود است.

به گزارش بازار، محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به مهاجرت کسب و کارها از پلتفرم‌های خارجی به پلتفرم‌های بومی، اظهار کرد: بر اساس قراردادهایی که پست با پلتفرم‌های داخلی برای جابجایی مرسولات آنان دارد، به طور متوسط بیش از ۳۰ درصد افزایش ترافیک داشته اند.

وی با اشاره به کاهش درآمد و ترافیک پست در مهر ماه گذشته بعد از محدودیت‌های اعمال شده برای برخی پلتفرم‌های خارجی، از افزایش درآمد و ترافیک این شرکت در آبان ماه نسبت به مهرماه خبر داد و افزود: درآمد شرکت ملی پست و ترافیک مرسولات در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری به ترتیب ۲۷ و ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه بخشی زیادی از لجستیک و جابجایی کالاهای فروخته شده توسط کسب و کارهای اینترنتی از طریق پست انجام می‌شود، وضعیت ترافیک و درآمد پست را شاخص مناسبی برای نشان دادن وضعیت کسب و کارهای اینترنتی دانست و گفت: افزایش ترافیک مرسولات و همچنین درآمد شرکت پست در یک ماه گذشته نشان می‌دهد که حال کسب و کارهای اینترنتی رو به بهبود است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیائی با اشاره به جابه‌جایی ۲۵۶ میلیون مرسوله توسط پست در سال گذشته، تصریح کرد: در سال جاری پیش بینی کرده ایم که بتوانیم ۳۰۰ میلیون مرسوله را جابجا کنیم.

گفتنی است آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی ۱۰ مهر ماه توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. این آیین نامه که ۱۴ ماده دارد ۳۰ نوع حمایت دولتی از کسب و کارها و پلتفرم‌های داخلی را شامل می‌شود که می‌توان به ارائه خدمات پستی اشاره کرد. در این آیین نامه تأکید شده تخفیفی در حوزه خدمات پستی ارائه شود که کاربران کسب و کارهای دیجیتال می‌توانند از آن استفاده کنند.

کد خبر: ۱۹۱٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha