۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
۱۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت زیره رفت/ ضعف در صنایع تبدیلی
مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

۱۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت زیره رفت/ ضعف در صنایع تبدیلی

سمنان - مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت زیره سبز است، گفت: سمنان درزمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی زیره سبز دچار ضعف است.

شیما عبدالشاه در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت زیره سبز است و باید برای توسعه کشت گیاه اقتصادی و کم‌ آب بر زیره در استان اقدامی مؤثر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان درزمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی زیره سبز دچار ضعف است، افزود: کشت گیاهان کم آب بر در شرایطی که به‌شدت با بحران کم‌آبی مواجه هستیم بسیار ضروری است و باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر اینکه تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول منجر به ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: میانگین عملکرد برداشت زیره سبز در هر هکتار در استان سمنان یک‌تن است.

عبدالشاه یادآور شد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای زیره سبز موجب شده تا این گیاه دارویی ارزشمند به‌صورت عمده و بدون داشتن ارزش‌افزوده از استان خارج شود.

وی با تأکید بر اینکه توسعه کشت زیره سبز به‌عنوان گیاه کم آب متناسب با آب‌وهوای استان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۲۰ هکتار وسعت کشت زیره سبز افزایش‌یافته و اکنون در تمام شهرستان‌های استان سمنان به‌جز شهرستان مهدی‌شهر، زیره سبز کشت می‌شود.

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه زمان کاشت زیره سبز بهمن و اسفند و زمان برداشت این گیاه دارویی اردیبهشت و خرداد است، گفت: از زیره درزمینه تهیه ادویه‌جات و صنایع دارویی استفاده می‌شود.

کد خبر: ۱۹٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha