۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
نوسازی ناوگان عمومی مصرف گازوئیل را تا نصف کاهش می دهد
رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

نوسازی ناوگان عمومی مصرف گازوئیل را تا نصف کاهش می دهد

طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ناوگان عمومی ما نوسازی شود، مصرف گازوئیل تا نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در زمینه برنامه ایران خودرو دیزل درباره ضرورت پیش خرید محصولات خودروسازان برای کاهش آلایندگی ها و فرصت هایی که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای بهبود شرایط ایجاد می کند، گفت: این مسئله یک اختیار نیست و اگر این موضوع قانونی شود، یک اجبار خواهد بود، یعنی خودروسازان بزرگ و کوچک برای اینکه بتواند شماره گذاری کنند مجبورند یکسری خودروهای قدیمی را از رده خارج کنند، بنابراین، این مسئله یک اجبار شده است.

وی تاکید کرد: خودروسازان یا باید این کار را خودشان انجام دهند و یا واحدهای اسقاط و در ادامه آنها برگه های اسقاط را از آنها خریداری کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این موضوع به چه میزان می تواند در کاهش مصرف انرژی موثر باشد، گفت: اگر ناوگان عمومی ما نوسازی شود، مصرف گازوئیل تا نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه این موضوع به چه میزان در تقویت حمل و نقل عمومی تاثیر گذار خواهد بود، گفت: به هر میزان آلایندگی کم و نوسازی مد نظر قرار گیرد، تصادفات کمتری را شاهد خواهیم بود و همچنین مصرف سوخت کمتری هم رخ خواهد داد و همه اینها از مزایای قانون است.

کد خبر: ۱۹۱٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 1
      سلام واقعا الان اگه یه ماشین سنگین داشته باشی با فروش گازوئیل زندگی شرافتمندانه داری. منی که کارمند هستم حقوقم خیلی ناچیز هست. ارزش ماشین سنگین بالاتر از منه مارمنده
    • سعادت IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      واقعا. اگر این کار به درستی انجام شود وناوگان فرسوده سنگین که از نظر الایندگی ومصرف سوخت زیاد رده خرج شوند کار خوبی است کامیون 40 سال کار را باید دولت رده خارج کند و کامیون نو به ناوگان اضافه شود کجایدنیا کامیون 50 ساله ذر کشورشون دارن. لطفا رسیدگی فرمایید.