۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
ساز و کار تخصیص مسکن ایثارگران
رییس بنیاد شهید تشریح کرد

ساز و کار تخصیص مسکن ایثارگران

قاضی‌زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ساز و کار تخصیص مسکن ایثارگران را تشریح کرد.

به گزراش بازار، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در توضیح ساز و کار اجرای پروژه های مسکن ایثارگران گفت: مسکن ایثارگران سریع تر به نتیجه می‌رسد وقتی نازک کاری تمام شود، در این مرحله از ایثارگران ثبت می‌شود، آورده اولیه را می دهند، منزل را تحویل می گیرند و شروع به پرداخت اقساط می‌کنند. فاصله بین پرداخت منابع مالی و تحویل مسکن دو تا سه ماه است.

وی ادامه داد: آورده اولیه اجرای این پروژه ها را پیمانکار می‌آورد، آورده ایثارگران زمین رایگان و پروانه های رایگان است، تامین زمین، پروانه و انشعابات بر عهده دولت است که آورده ایثارگران است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برای اینکه بتوان برای این پروژه ها وام گرفت باید ۳۰ درصد پروژه پیشرفت داشته باشد، اظهار داشت: مبلغ مورد نیاز برای اجرای ۳۰ درصد پروژه را پیمانکار می آورد، وقتی منابع بانکی دریافت شد و که ۱۰۰۰ تا وام ۴۰۰ میلیون تومانی است، آن زمان مسکن ایثارگران آماده واگذاری می‌شود.

وی گفت: در مرحله بعد از ایثارگران مشمول ثبت نام می‌شود، آورده شان به نرخ روز منطقه با قید زمین رایگان محاسبه میشود، ایثارگران، آورده را پرداخت می کنند، کلید خانه را دریافت کرده و پرداخت تسهیلات ۱۰ ساله را آغاز می‌کنند.

رییس بنیاد شهید اظهار داشت: در مدل فعلی فرد باید ۳ تا ۴ قسط پرداخت کند، که مشمول دو تا سه تورم میشود، بعد به متقاضی می‌گویند پولی که پرداخت کردی کم است، برخی افراد نمی توانند منابع را تامین کنند، و پروژه ها متوقف می‌شود. مسکن مهر و جهش ملی مسکن با همین چالش مواجه بودند. در مدلی که ما طراحی کردین چون آورده اولیه را پیمانکار می آورد این مشکل ایجاد نمی شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: طبق قانون جهش ملی مسکن هر جا پروژه ای طبق این قانون اجرا شود باید ۵ درصد پروژه را به ایثارگرانی بدهند که بنیاد شهید معرفی می‌کند.

کد خبر: ۱۹۱٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha