۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
ساخت اتو واکسن آبزیان توسط دانشمندان موسسه رازی
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد

ساخت اتو واکسن آبزیان توسط دانشمندان موسسه رازی

کرج - رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ساخت اتو واکسن آبزیان توسط دانشمندان موسسه رازی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی موسسه رازی کامبیز بازرگان در جلسه ارائه گزارش عملکرد موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر لزوم هدفمند کردن پروژه ها و تحقیقات در جهت اهداف موسسه تاکید کرد و گفت: ادامه تحقیقات و تلاش ها در خصوص تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که به نتایج خوبی رسیده باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 بازرگان افزود: لازم است میدان برای حضور بخش خصوصی فعال در حوزه تولید واکسن باز شود ضمن اینکه جایگاه حاکمیتی و استراتژیک موسسه رازی در حوزه تولید نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: رویکرد صرفا تجاری به موسسه رازی صحیح نیست و باید توجه به منافع استراتژیکی که موسسه برای کشور دارد در اولویت قرار گیرد.

بازرگان آموزش و ترویج کشاورزی تولید و پژوهش را دو بال بزرگ و مهم موسسه رازی عنوان و اظهار کرد: باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که رازی صرفا یک بنگاه تجاری تولید و فروش واکسن نیست و تلاش کنیم تا درآمد فروش دانش فنی افزایش یابد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه رازی، موسسه ای متفاوت در بدنه سازمان تحقیقات است، اظهار کرد: این موضوع علاوه بر اینکه باید در موسسه در راستای انجام فعالیت ها مورد توجه قرار گیرد، در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید به صورت ویژه به آن توجه کرده و آن را درک کنیم تا بیش از پیش به اهداف موسسه نزدیک شویم.
 

کد خبر: ۱۹٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha