۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
بقایای آثار آبگرفتگی بر منازل مهرنشینان پرند؛ شرکت عمران عذرخواهی هم نکرد
گذشت بیش از ۲۰ روز از سیل؛

بقایای آثار آبگرفتگی بر منازل مهرنشینان پرند؛ شرکت عمران عذرخواهی هم نکرد

رباط کریم - آثار سیل ۲۹ فروردین پرند در حالی هنوز هم در برخی از منازل مهرنشینان پایتخت مسکن مهر ایران باقی است، که شرکت عمران شهر جدید پرند، حتی از عذرخواهی از این افراد خودداری کرد.

بازار؛ گروه استان‌ها- عصر جمعه ۲۹ فروردین‌ماه بود، که بارش شدید باران در غرب استان تهران، به‌ویژه منطقه کویری پرند، آن‌قدر ادامه یافت، که از برکت به بلا تبدیل و برای همیشه در تاریخ شهر پرند به‌ویژه شهرنشینان این شهر جدید ماندگار شد.

جاری شدن سیل در معابر و گذرگاه‌های اصلی و فرعی پرند موجب زحمت و گرفتاری بسیاری از ساکنان پایتخت مسکن مهر کشور شد و برخی را نیز دچار خسارت مالی کرد.

وقوع سیل در پرند بیش از ۴۰ خودرو را در آب و گل‌ولای گرفتار کرد و دامن شهروندان را نیز گرفت، نزدیک به ۱۰۰ مسافر خودروهای در گل‌ولای مانده نیز با کمک نیروهای امدادی نجات یافتند.

اما بیش از همه، این اهالی مسکن مهر پرند بودند، که با گل‌ولای و عوارض سیل دست‌وپنجه نرم کردند، تا بی‌کفایتی‌ها در صنعت ساختمان‌سازی بیش‌ازپیش نمود پیدا کند.

آثار سیل هنوز بر چهره مهرنشینان پرند باقی است

یکی از شهرنشینان بلوک ۲۶ « هسا یک» به خبرنگار بازار گفت: پس از وقوع سیل پشت بلوک ۲۶ « هسا یک» حدود یک متر آب جمع شده بود و هیچ‌کس برای جمع‌آوری آب مراجعه نکرد.

وی افزود: همین ماندآب‌ها سبب نم‌زدگی واحدهای مسکونی شد، کسی هم پاسخگوی مشکلات ما نیست و شرکت عمران پرند تنها در پی فروش واحدهای مسکونی است و فراهم کردن زیرساخت‌ها را وظیفه خود نمی‌داند و به آن عمل نمی‌کند، امروز نیز هنوز علی‌رغم گرم‌تر شدن هوا نم‌زدگی ما را رها نمی‌کند.

یکی از ساکنین «هسا سه» نیز به خبرنگار بازار گفت: روان آب‌های حاصل از سیل در سایه بی‌تدبیری پیمانکارها در خیابان‌ها جاری بود، متأسفانه با هر بارانی شاهد چنین کاستی‌ها و نواقصی هستیم، اما باران ۲۹ فروردین واقعاً شدید بود.

وی افزود: خیابان‌ها تبدیل به رودخانه شده بود، برخی خانه‌ها در آب فرورفته و بعضی محله‌ها از حالت عادی سکونت خارج شدند، اما مدیران شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی اقدامی برای ارتقا کیفیت زندگی مردم نکردند و متأسفانه یک شبکه سطحی عادی برای جمع‌آوری آب از سطح فازهای مسکن مهر نداریم، در این مدت نیز اقدامی که نشان دهد، از بروز چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری می‌شود، را مشاهده نکردیم.

یکی دیگر از ساکنان فاز چهار مسکن مهر پرند ارتفاع آب در این فاز را تا سقف خودروهای گرفتارشده توصیف کرد و گفت: آب به منازل مردم نفوذ کرد، خسارت زد، اما گویی گوش کسی برای پیگیری و جبران خسارت‌ها و دلجویی از مردم بدهکار نیست و سیل در شهر دیگری جز پرند رخ‌داده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از بلوک‌های مسکن مهر در محاصره آب بودند و هنوز هم با نم‌زدگی‌های حاصل از نفوذ آب و خسارات آن مواجه هستند.

پاک کردن صورت‌مسئله به‌جای اندیشیدن راه‌حل

اما مدیرعامل شرکت عمران پرند ورود خسارت به ساختمان‌های مسکن مهر را جزئی دانسته و در مصاحبه‌ای تلویزیونی از سالم ماندن بوستان « مشاهیر» پرند خبر داد، ولی از حال ساکنان مسکن مهر که خانه‌هایشان به‌گل‌نشسته هیچ خبری نداد و در ارائه خدمات به شهرنشینان پرند اقدامی نکرد.

محسن وطن‌خواهی سیل گسترده پرند و خسارات به خانه‌های شهرنشینان را محدود به خارج از شهر و در امتداد رودخانه‌ای دانست، که توقف و تردد خودرو ممنوع بوده است و سعی داشت، مقصر اصلی خسارات و مشکلات را مردم معرفی کند و افزود: عده‌ای در منطقه‌ای ممنوع اقدام به پارک خودرو کرده‌اند که منجر به بروز خسارت شده است.

البته وی به وقوع چند مورد آب‌گرفتگی در ورودی و زیرزمین‌های منازل مسکونی اعتراف کرد و در این خصوص نیز گفت:  آب‌ها با تلاش ساکنان، نیروهای هلال‌احمر و کارکنان شرکت عمران پرند، جمع‌آوری شد و تاکنون هیچ موردی از خسارت به واحدهای مسکونی زیرساخت‌ها و حتی خودروها در داخل شهر گزارش نشده و خوشبختانه هیچ مورد فوتی نداشتیم.

شرکت عمران پرند، حتی از عذرخواهی از مردمی که تنها و بی‌حامی خانه‌هایشان را در محاصره آب‌های گل‌آلود می‌دیدند، امتناع ورزید و ادعاهای فوق در حالی از سوی مدیرعامل شرکت عمران پرند صورت می‌گیرد، که در برخی مناطق مسکن مهر پرند، همچنان بعد از گذشت بیش از ۲۰ روز آثار سیل و نم‌زدگی و خسارت به‌جامانده است و به گفته برخی از شهرنشینان هنوز برخی از واحدهای مسکونی قابل‌استفاده نیست.

ضعف‌هایی که وزیر راه در مراسم ویدئوکنفرانسی افتتاح ندید

یکی از شهرنشینان پرند در گفتگو با خبرنگار بازار با انتقاد به مسئولان وزارت راه و شهرسازی افزود: ۲۰ روز از جمعه سیاه و سیل پرند می‌گذرد، اما هنوز آثار آن بر خانه‌های نوساز مسکن مهر پرند خودنمایی می‌کند.

وی افزود: طبیعی است، که آقای وزیر زمان افتتاح واحدهای مسکن مهر از طریق ویدئوکنفرانس، این کاستی‌ها را ندیده باشد.

هرچه بیشتر پای سخنان ساکنان مسکن مهر پرند، که حاصل یک‌عمر تلاش و زحمت و سرمایه خود را بر آب می‌بینند، می‌نشینیم، دلمان بیشتر از غصه مملو می‌شود و از بی‌تفاوتی‌های شرکت عمران بهت‌زده و شرمگین می‌شویم.

حال سؤال پیش می‌آید، که آیا شرکت عمران پرند، صادقانه و شفاف همه گزارش‌های سیل ۲۹ فروردین را تقدیم وزیر کرده و یا بازهم باید رسانه‌ها به کمک مردم همه وضعیت را مستندسازی کنند، تا وزیر در جریان حقایق قرار بگیرد.

اگر در چنین شرایطی رسانه‌ها در کنار مردم نباشند پس چه کسی باید سمت مردم بایستد و صدایشان را به مسئولان برساند و چه کسی پاسخگوی خساراتی است، که به مردم پرند وارد آمده است.

کد خبر: ۱۹٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha