۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
ادعای دخالت نمایندگان در استعفای رئیس سازمان بورس ناصحیح است
عضو ناظر مجلس در شورای‌ عالی بورس:

ادعای دخالت نمایندگان در استعفای رئیس سازمان بورس ناصحیح است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اظهارات یکی از منتسبین به شورای عالی بورس درباره دخالت نمایندگان کمیسیون اقتصادی در استعفای آقای عشقی رئیس سازمان بورس را ناصحیح و غلط دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده در پاسخ به اظهارات ناصحیح یکی از اعضای شورای بورس درخصوص کمیسیون اقتصادی، گفت: ابتدا اعلام می‌کنیم، وی عضو شورای عالی بورس نیست و صرفا براساس بند ۹ ماده ۳ قانون بازار اوراق بهادار صرفا در جلساتی حضور خواهند داشت که مقرر است درباره بورس کالا تصمیم‌گیری شود بنابراین وی حق اظهارنظر درباره سایر موضوعات را ندارد.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون هر یک از بورس‌های کالایی مانند بورس انرژی و بورس کالا یک نماینده معرفی می‌کنند تا این افراد در جلسات شورای عالی بورس که مقرر است درخصوص همان بورس تصمیم‌گیری شود، صحبت کنند و در سایر جلسات حضور ندارند و حق رای و اظهارنظر در سایر موضوعات را نیز ندارند، بنابراین فرد مذکور درباره موضوع نامرتبط، اظهارنظر کرده است، در واقع زمانیکه دستورکار انتخاب رئیس و هیات مدیره است، وی حضور ندارد.

وی اضافه کرد: اظهارات یکی از منتسبین به شورای عالی بورس درباره دخالت نمایندگان کمیسیون اقتصادی در استعفای آقای عشقی رئیس سازمان بورس ناصحیح و غلط است و مسئولیت شفاف‌سازی و پاسخگویی به این موضوع به عهده رئیس سازمان بورس و رئیس شورای عالی بورس است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بنده به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در اولین جلسه این شورا این موضوع را مطالبه می‌کنم، باید اتهام زده شده اثبات شود بنابراین از طریق دستگاه قضایی و مراجع مرتبط پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha