۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
گلایه تولیدکنندگان نصف‌جهان از بروکراسی‌های اداری/چالش کهن استان اصفهان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

گلایه تولیدکنندگان نصف‌جهان از بروکراسی‌های اداری/چالش کهن استان اصفهان

اصفهن - مبلغ، کارشناس اقتصادی گفت: بروکراسی‌های اداری چالشی مهم و شاید مهم ترین مشکل تولیدکنندگان اصفهانی است، معضلی که با وجود گلایه‌های تولیدکنندگان و قول مداوم مسئولان هنوز رفع نشده است.

حسین مبلغ در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تولیدکنندگان اصفهانی از بروکراسی‌های اداری دلسرد شده اند، هر چند وقت یک بار مسئولان استانی در ارتباط با رفع این بروکراسی ها داد سخن می دهند امااین مشکل که ریشه ای قدیمی در استان دارد، گویی به سختی قابل رفع است.

وی افزود: این بروکراسی انگیزه سرمایه گذاری و تولید را کاهش می دهد؛ در واقع در بخش تولید، بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های پرحاشیه جایگزین حمایت از صنایع شده‌اند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به سنگ اندازی طرح های صادراتی و قیمت‌گذاری‌های دستوری تاکید کرد: این نوع تصمیمات غیرکارشناسانه تنها سبب می شود که وضعیت بازار آشفته شده و طرح‌های توسعه‌ای برای واحدهای تولیدی در استان اصفهان پایه گذاری نشود.

کاهش نقدینگی در واحدهای تولیدی

وی با بیان اینکه نقدینگی در واحدهای تولیدی بخاطر تورم و فشارهای اقتصادی کاهش یافته است، گفت: همکاری بانک ها با تولیدکنندگان در این راستا می تواند کمک کننده باشد، موضعی که با وجود برخ مصوبات و جلسات مسئولان بالارتبه استانی هنوز محقق نشده است.

مبلغ با تاکید بر اینکه ابتدا باید ارزش تولید و سرمایه گذاری در استان به واقع برای برخی مسئولان مشخص شده و فرصتهای سرمایه گذاری تبیین شود، تاکید کرد: در همین راستا لازم است حمایت لازم از سرمایه گذارانانجام، زیرساختها فراهم و موانع برطرف شود تا به جای فرار سرمایه ها شاهد بازگشت سرمایه گذاران به استان اصفهان باشیم.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha