۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
تولید سالانه ۲۵۰ اصله نهال در کشور| طرح جایگزین مدیریت جنگل تهیه شد
معاون امور جنگل سازمان جنگل ها:

تولید سالانه ۲۵۰ اصله نهال در کشور| طرح جایگزین مدیریت جنگل تهیه شد

ساری- شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به تولید سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال گفت: از برنامه جلوتر هستیم.

نقی شعبانیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پیدایش و بروز مشکلات زیست محیطی در جهان و کشور و کاهش سطح جنگل ها ، توسعه جنگل کاری و درخت کاری امری ضروری است، گفت: طی چهار سال قرار شد سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و غرس شود.

وی افزود: احیای اراضی جنگل ها و توسعه فضای سبز در حاشیه شهرها و زراعت چوب از جمله برنامه های طراحی شده است و در سال جاری در تولید نهال و کاشت آن از برنامه جلوتر است و امسال بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید می شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم سازمان منابع طبیعی کاداستر و شناسنامه دار شدن اراضی ملی بود که در برخی مناطق بیش از ۹۵ درصد از عرصه ها سنددار شدند.

شعبانیان با اشاره به اهمیت جنگل های هیرکانی آن را دارای قدمت بالا در جهان و کم نظیر دانست و گفت: قدمت جنگل های هیرکانی بازمانده از عصر یخبندان بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیون سال تخمین زده می شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها یادآور شد: باید برای صیانت از جنگل ها برنامه ای ویژه ای داشته باشیم و بخشی از جنگل ها به عنوان میراث طبیعی ثبت یونسکو رسیده است و محوریت طرح ها تا سال ۹۶ مدیریت چوب و بهره برداری بوده است ولی از سال ۹۶ تاکنون محوریت زیست محیطی حاکم است.

وی گفت: در حال حاضر نیز طرح جامعی با عنوان طرح های جایگزین طراحی و فاز اول آن اجرایی شده است و در قالب پنج سال تمامی جنگل های هیرکانی دارای طرح مشخص و شناسنامه دار خواهند شد و به پایداری جنگل کمک می کند.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha