۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
 افزایش ۱۵ درصدی برداشت زعفران گلستان در سال جاری
معاون باغبانی جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

افزایش ۱۵ درصدی برداشت زعفران گلستان در سال جاری

گرگان- فرهانی، معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از افزایش ۱۵ درصدی برداشت زعفران در استان خبرداد و گفت: خوشبختانه در شهرستان آزادشهر بیش از سه تن برداشت زعفران داشتیم.

نوید رضا فرهانی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کشاورزان آزادشهری امسال از مزارع خود بیش از سه تن زعفران برداشت کردند که نسبت به فصل گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران در شهرستان آزادشهر ۴۳۰ هکتار است، افزود: از این میزان سطح زیر کشت سه تن زعفران برداشت شد.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی هایی که در اوایل فصل با آن مواجه بودیم، زعفران رشد نسبی خوبی داشته اما متاسفانه با بارش های سیل آسا در مهر و آبان حدود ۴۰ درصد به زعفران کاران خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه عمده زعفران استان در شهرستان‌های آزادشهربه خصوص روستای وامنان کشت می شود، افزود: همچنین زعفران در شهرستان های مینودشت، رامیان، گالیکش، گرگان و علی آباد کتول هم کشت می شود.

فرهانی اضافه کرد: گلستان رتبه هشتم کشت و تولید زعفران کشور را دارد و تداوم کشت و توسعه آن می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه، افزایش درآمد خانوارهای روستایی و مهاجرت معکوس روستایان کمک کند.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha