۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
وزارت جهاد نسبت به تخصیص یارانه کود برنج تجدیدنظر کند
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس:

وزارت جهاد نسبت به تخصیص یارانه کود برنج تجدیدنظر کند

نجفی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی خواست به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کود نسبت به تصمیم حذف یارانه کود محصول برنج تجدیدنظر کند.

به گزارش بازار، ابراهیم نجفی اسپیلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: زمانی که بحث واردات محصولات کشاورزی می شود اعلام می کنید برنج کالای اساسی بوده و بیش از نیاز کشور واردات برنج داریم اما زمانی که بحث تسهیلات و یارانه کود و سم کشاورزان می شود برنج از گردونه کالای اساسی حذف می شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ادامه داد: براساس آخرین ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۱ یارانه کود تنها به گندم، جو، کلزا و چغندرقند اختصاص می یابد و برنج از این مهم حذف می شود، از طرفی امسال براساس سیاست های غلط آب منطقه ای فشار مضاعفی به این قشر ضعیف وارد شده است.

وی ادامه داد: اگر یارانه کود حذف شود قیمت کود از ۲۵۰ به یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان سوپر فسفات ساده از ۲۰۰ به ۵۹۰ هزار تومان و سولفات پتاسیم از ۳۵۰ به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند لذا کلیه نمایندگان استان های شمالی نیز به این تصمیم معترض هستند که باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha