۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
نخست‌وزیر عراق مورد استقبال رئیسی قرار گرفت
در مجموعه سعدآباد تهران؛

نخست‌وزیر عراق مورد استقبال رئیسی قرار گرفت

رئیس جمهور صبح امروز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران به طور رسمی از نخست وزیر عراق استقبال کرد.

به گزارش بازار، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق صبح امروز - سه شنبه - در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به منظور گفت و گو با مسئولان جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از السودانی که در سومین سفر خود در کسوت نخست وزیر عراق به تهران سفر کرده است، روز سه‌شنبه با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مجموعه فرهنگی سعدآباد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا سرود ملی دو کشور ایران و عراق نواخته شد و نخست وزیر عراق و رئیس جمهور ایران از یگان‌های نظامی حاضر در میدان سان دیدند و هیات های عالی رتبه دو کشور به یکدیگر معارفه شد.

پس از آیین استقبال رسمی، مذاکرات دوجانبه آیت الله رئیسی و السودانی آغاز می‌شود و هیات های اقتصادی و سیاسی دو کشور نیز درباره موضوعات و همکاری های دوجانبه و منطقه ای گفت و گو خواهند کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه سفر نخست وزیر عراق به تهران را در چارچوب استمرار همکاری های دو کشور دانست و اعلام کرد که در این سفر کمیسیون های عالی دو کشور در سطح نخست وزیر عراق و معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha