۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
قرارگاه توسعه فیبر نوری در اردبیل تشکیل می‌شود| اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری
نائب رئیس مجلس با بازار مطرح کرد؛

قرارگاه توسعه فیبر نوری در اردبیل تشکیل می‌شود| اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری

اردبیل- نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: با توجه به آغاز طرح ملی فیبر نوری در منازل و کسب و کارها تا ۱۰ روز آینده قرارگاه توسعه فیبر نوری در استان تشکیل می‌شود.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به اینکه شاخص ضریب نفوذ تلفن همراه در سطح استان نسبت به میانگین کشوری پایین است بنابراین باید اقدامات لازم در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مورد توجه واقع شود که در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید نسبت به تکمیل و پوشش در ۱۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان نیمه اول سال آینده محقق شود که اقدامات لازم در ۷۱ روستا نیز تا پایان امسال در دستور کار است.

وی بیان کرد: با هدف افزایش ضریب نفوذ اینترنت ثابت در روستاهای استان و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز درصدد هستیم نسبت به اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم اقدامات اساسی و لازم را انجام داده و حداکثر تا ماه آینده با احصای نقاط کور در شهرهای استان نسبت به برنامه‌ زمان‌بندی و حل مشکلات مربوطه اقدام کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و نیز توجه به توسعه برنامه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات لازمه اساسی است و در این زمینه با توجه به آغاز طرح ملی فیبر نوری در منازل و کسب و کارها در استان باید تا ۱۰ روز آینده نسبت به تشکیل قرارگاه توسعه فیبر نوری در استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدام شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: ارائه برنامه زمان‌بندی و نیز انجام اقدامات لازم در این زمینه به عنوان ضرورت‌های اساسی و مهم استان محسوب می‌شود که باید در این زمینه تمام تلاش و جدیت برای تحقق اهداف مورد نظر به کارگرفته شود تا شاهد دستیابی به اهداف مربوطه در استان برای توسعه زیرساخت‌های موجود باشیم.

وی اذعان کرد: ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم برای اجرای طرح مربوطه باید در اختیار مجری قرار گیرد و در این زمینه در صورت وجود مشکل باید نسبت به حل آن اقدام شود و مسئله نگرانی از پایداری مرکز پی‌سی اردبیل بررسی شود تا بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را برطرف‌سازی کنیم.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زهراشیدائی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 0
      نظرم اینکه درسته