۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
۲میلیون بنای ناپایدار بدون سازه بتونی در کشور وجود دارد
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲میلیون بنای ناپایدار بدون سازه بتونی در کشور وجود دارد

ایلام- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: دو میلیون و ۷۰۰ بنای ناپایدار بدون سازه بتونی در کشور وجود دارد که سهم استان ۲۶ مورد است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمد آئینی در نشست ستاد بازآفرینی شهری در ایلام اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ بنای ناپایدار بدون سازه بتونی در کشور وجود دارد که سهم استان ایلام ۲۶ بنای ناپایدار است که بازآفرینی می‌شوند.

وی با اشاره به بازسازی بناهای فرسوده افزود: مردم می‌توانند از همه تخفیفات و حمایت‌های نهضت ملی بدون نیاز به فرم جیم سبز و سابقه سکونت و مالکیت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در ادامه یادآور شد: خط اعتباری ویژه‌ای که برای نوسازی بافت فرسوده در سال ۱۴۰۰ تدارک دیده شده در تهران ۴۵۰ میلیون، در کلان شهرها ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرهای کشور ۳۵۰ میلیون است که در استان ایلام همه شهرها مشمول این ۳۵۰ میلیون می‌شوند که ۱۵۰ میلیون آن صفر درصد و مابقی ۱۸ درصد می‌باشد.

آئینی مطرح کرد: مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور این است که به عنوان ضوابط و سیاست‌های تشویقی، نوسازی بافت‌های فرسوده را تشویق کنیم.

وی عنوان کرد: برای بناهای کوچک مقیاس نیز پروانه ساخت صادر می‌شود و هیچ بنایی در بافت‌های فرسوده معطل پروانه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: سکونت‌های غیر رسمی اسناد مالکیتشان در اختیار دولت و وزارت راه و شهر سازی است در قالب آیین نامه اجرایی بند کاف تبصره ۱۱ می‌توانند نسبت به دریافت سند اقدام کنند.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha