۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
انتقال بخش بزرگی از مالکیت معنوی شرکت «یاندکس» به خارج از روسیه
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

انتقال بخش بزرگی از مالکیت معنوی شرکت «یاندکس» به خارج از روسیه

شرکت «یاندکس» به عنوان بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات روسیه از تصمیم خود برای انتقال بخشی از دارایی معنوی بخش های مختلف خود به خارج از این کشور خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت «یاندکس» به عنوان بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات روسیه از تصمیم خود برای انتقال بخشی از دارایی معنوی بخش های مختلف خود به خارج از این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، یاندکس اعلام کرده که قصد دارد بخشی از مدیریت ستاد مرکزی خود را به کشور هلند، یعنی یکی از دفاتر اصلی خود که از ده سال پیش به این سو مشغول به فعالیت بوده انتقال دهد. یادنکس که از آن تحت عنوان گوگل روسی یاد می شود، این اقدام خود را فرآیندی استراتژیک برای بازبینی گزینه های موجود برای موارد مربوط به مالکیت برند و چینش مجدد آن در پرتو محیط جدید ژئوپولیتیک ایجاد شده عنوان کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی یاندکس، مالکیت بخش های فناوری این شرکت در حوزه های توسعه خودروهای خودران، محاسبات ابری و دیتا، اقتصاد دیجیتال، سرویس های سفارش غذا و تاکسی های اینترنتی و نهایتا سرویس های سرگرمی خود را از روسیه به هلند منتقل خواهد کرد.

با اینحال، دفتر مرکزی یاندکس همچنان در روسیه باقی مانده و سهام آن نیز همچنان در دستان سهامداران اصلی این شرکت قرار خواهد داشت.

اما همانطور که گفته شد، یاندکس دلیل اعمال این تغییرات را محیط جدید ژئوپولیتیکی در نظام بین الملل عنوان کرده و توضیحی در خصوص مختصات مد نظر خود از این محیط جدید ارائه نکرده است.

لازم به ذکر است، شرکت های روسی طی ماه های گذشته و به دلیل گسترده تر شدن تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه، تحت فشار شدید قرار گرفته اند. به عنوان مثال، در بخش خودروسازی، روسیه به تازگی اعلام کرده که قصد دارد خط تولید خودروهای قدیمی «مسکوویچ» را مجددا راه اندازی کرده و آن را جایگزین خط تولید رنو فرانسه نماید که سال گذشته به دلیل تحریم ها خاک این کشور را ترک کرد.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha