۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
صادرات ۵۰ هزار تن مرکبات از مازندران به بازار ۱.۵ میلیون تنی روسیه
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات ۵۰ هزار تن مرکبات از مازندران به بازار ۱.۵ میلیون تنی روسیه

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران نیاز بازار روسیه به مرکبات را ۱.۵ میلیون تن ذکر کرد و گفت: در حال حاضر سالانه فقط ۵۰ هزار تن مرکبات استان به این کشور صادر می شود.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار میزان تولید مرکبات را بیش از دو میلیون تن ذکر کرد و افزود: صادرات و ذخیره سازی در انبار برای مدیریت در بازار نیز مسئله ضروری است زیرا نباید انتظار داشت محصول ظرف مدتی کوتاهی روانه بازار شود.

وی خواستار تحمل و صبوری باغداران برای مدیریت فروش محصولات مرکبات شد و گفت: بخشی از محصول باید برای بازار شب عید و بعد از آن مدیریت و عرضه شود.

وی با اشاره به افزایش سرسام آور نهاده ها، هزینه های انبار و نگهداری مرکبات، میزان ضایعات را ۲۵ درصد بیان کرد و گفت: باید با روش های نوین و ارتقای وضعیت انبارداری، میزان ضایعات را کاهش دهی.

شعبانی با عنوان این که صادرات امری مهم بوده ولی برای دسترسی به بازارهای جدید چندان تلاش نکردیم، گفت: به عنوان نمونه روسیه نیازمند سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات است اما حداکثر صادرات مرکبات استان به روسیه ۵۰ هزار تن و ناچیز است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران یادآور شد: قطعا سال آینده میزان تولید مرکبات بیشتر می شود و انتظار داریم برنامه جامع بلند مدت برای مرکبات تدوین شود زیرا تمامی برنامه های کنونی مقطعی و موقتی است.

وی با تاکید براین که پرداخت تسهیلات باید از تابستان شروع شود، گفت: از زمان صادرات تا برگشت پول حداقل یک ماه زمان می برد و باید برای تامین سرمایه درگردش سورتینگ دار و صادرکننده برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.

وی زمان مناسب برای برداشت مرکبات را از ۵ آذرماه به بعد ذکر کرد و گفت: در این زمان قند و رنگ آن کامل می شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امید IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      0 0
      همه ساله حرف قشنگ میزنن ولی
    • علی سلطان تویه IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      1 0
      خدا کنه صادرات شروع بشه تا باغداران زحمتکش ما متضرر نشوند اگه همین شکل پیش بریم تمام درختان مرکبات قطع وبه شالیزار تبدیل میشه مسوولیین خواهشاً پیگیری کنید