۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
۲۰۰ مگاوات نیروگاه های بادی در کشور احداث می شود
در گفتگو با بازار؛

۲۰۰ مگاوات نیروگاه های بادی در کشور احداث می شود

نوشهر-معنوی، مدیرعامل نیروگاه تولید برق ماه تاب کاسپین، میزان مطالبات نیروگاه ها از دولت را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: در قالب طرح توسعه ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بادی در کشور احداث می کنیم.

محمد معنوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که نیروگاه هایی که قرارداد انرژی آی سی ای دارند می توانند برق خود را به صنایع بفروشند، افزود: اجرای این مصوبه به نفع نیروگاه ها و واحدهای تولیدی است.

وی با بیان این که اگر بخواهید برای ساخت نیروگاه وام بگیرید، موافقت نمی شود زیرا وزارت نیرو به صندوق توسعه ملی بدهی دارد، ادامه داد: فروش برق به صنعت سبب می شود تا بدهی های خود را به صندوق پرداخت کنیم.

وی با اظهار این که برای بهسازی واحد نیروگاهی کاسپین یک تا دو میلیون یورو هزینه می کنیم، به طرح های توسعه نیروگاهی اشاره کرد و گفت: ساخت یک واحد نیروگاهی در سرخس به ظرفیت ۵۴۰ مگاوات برای صنایع فولادی از برنامه های فراروی است.

معنوی یادآور شد: نیروگاه های بادی با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات نیز از دیگر برنامه ها است و اجرای طرح های توسعه مسلتزم آن است که خریدار مشخصی برای برق تولیدی داشته باشیم و کسی غیر از دولت برق را از ما خریداری کند.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha