۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
ترانزیت ۱۶ میلیون تن کالا از مسیر ایران از ابتدای کار دولت سیزدهم
آمار گمرک نشان می‌دهد؛

ترانزیت ۱۶ میلیون تن کالا از مسیر ایران از ابتدای کار دولت سیزدهم

از شهریور ۱۴۰۰ یعنی آغاز به کار دولت سیزدهم تا ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱، بر اساس گمرک، ۱۳۸ میلیون تن کالا به ارزش ۶۶.۶ میلیارد دلار صادر و ۴۵.۶ میلیون تن کالا به ارزش ۵۹.۶ میلیارد دلار نیز وارد شده است.

به گزارش بازار، آمار عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم نشان می‌دهد که از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۰ یعنی آغاز به کار دولت سیزدهم تا تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ در مدت ۱۴ ماه، همچنین ۱۶ میلیون تن کالا از مسیر کشورمان ترانزیت شده است.

در دولت سیزدهم میانگین زمان انجام تشریفات گمرکی برای صادرات با کالا ۱۴ درصد کاهش و برای واردات کالا با ۱۵ درصد کاهش روبه‌رو شد.

همچنین گمرک در دولت سیزدهم، موفق به امضای ۱۰ سند گمرکی با گمرکات دنیا در سال جاری (۱۴۰۱) شد. گمرک جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم به ۶۲۴ فعال اقتصادی مجاز (AEO) تسهیلات ۱۸ گانه گمرکی ارائه کرد. همچنین در این مدت زمان ۲ دستگاه X-RAY کامیونی در گمرکات شهید رجایی و دوغارون مستقر کرد و ۸۲ درصد کالاهای متروکه سنواتی تعیین تکلیف شدند.

در دولت سیزدهم سامانه احراز هویت متمرکز (sso) راه‌اندازی و ۴ هزار شرکت تولیدی به آن متصل شدند.

همچنین در دولت سیزدهم کشفیات مواد مخدر در گمرکات کشورمان ۵۰۰ درصد افزایش یافت و کشف قاچاق انسان با رشد ۱۵ درصدی همراه بود.

۱۲ پروژه عمرانی هم در دولت سیزدهم در گمرکات کشور افتتاح و مرکز آموزش منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک در ایران برای تبادل دانش و تجربیات منطقه آسیا-اقیانوسیه تأسیس شده است

کد خبر: ۱۹۰٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha