۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
محوریت سند تدبیر توسعه در طراحی و اجرای برنامه های جهش تولید
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

محوریت سند تدبیر توسعه در طراحی و اجرای برنامه های جهش تولید

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: برنامه ها و پروژه های جهش تولید در استان با محوریت سند تدبیر توسعه و مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی تعریف می شود.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با موضوع جهش تولید، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: لازم است دستگاه ها در تهیه برنامه ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هدفگذاری مشخصی داشته باشند.

 وی با بیان اینکه این هدفگذاری باید به صورت واقعی بوده و بر اساس ظرفیت های استانی و ملی صورت گیرد، بر لزوم توجه به محورهایی مثل «استفاده بهینه از منابع موجود»، «افزایش منابع استانی»، «بهبود فرآیند تولید» و «سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تولید» برای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد.

 بهبودی با بیان اینکه ۱۴ صنعت اولویت دار در آذربایجان شرقی شناسایی شده است، تصریح کرد: باید در استان استراتژی صنعت تعریف شود و به موضوعاتی مثل ساخت داخل، بهبود فضای کسب و کار و تکمیل زنجیره تولید و فروش محصولات بطور دقیق تر و موثرتری توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی متذکر شد: نباید دستگاه ها فقط به نوشتن برنامه اکتفا کنند بلکه لازم است به صورت مداوم پروژه های مصوب را پیگیری و رصد نمایند.

 وی تصریح کرد: تمام سعی ما این است که در رفع موانع تولید و جذب سرمایه در استان از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی، نمایندگان استان و سایر نهاد های استانی و ملی استفاده کنیم و دستگاه ها در جهت پیشبرد برنامه های جهش تولید تعامل مستمری با دبیرخانه اقتصاد مقاومتی استان داشته باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان دستگاه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان به ارائه گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی و برنامه های دستگاه متبوع در رابطه با جهش تولید پرداختند.

کد خبر: ۱۹٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha