۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
شکل گیری رکود اقتصادی در آمریکا برای سال ۲۰۲۳ قطعی است!
دانسکه بانک دانمارک:

شکل گیری رکود اقتصادی در آمریکا برای سال ۲۰۲۳ قطعی است!

«دانسکه بانک» دانمارک با انتشار بیانیه ای نسبت به آینده پیش روی اقتصاد آمریکا هشدار داده شکل گیری رکود در این کشور را حتمی دانست.

به گزار بازار؛ «دانسکه بانک» دانمارک با انتشار بیانیه ای رسمی نسبت به آینده پیش روی اقتصاد آمریکا هشدار داده شکل گیری رکود در این کشور را حتمی دانست.

بر اساس این گزارش، دانسکه بانک با هشدار در خصوص شکل گیری رکود فراگیر در ایالات متحده طی سال آینده میلادی، نوشت: اقتصاد ایالات متحده همچنان با رشد تورم سریع ناشی از افزایش بیش از حد تقاضای کل مواجه است. فدرال رزرو به تشدید شرایط مالی ادامه داده و اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق خواهد داد که از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد. ما انتظار داریم تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ به میزان ۰.۲ درصد کاهش یافته و پس از آن در سال ۲۰۲۴ بهبود تدریجی ۰.۵ درصدی یابد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که حرکت کلان اقتصادی در آمریکا در ماه‌های اخیر به وضوح کاهش یافته، اقتصاد این کشور همچنان در آستانه زمستان، در مسیر رشدی متوسط قرار داشته که با صادرات قوی و مصرف بخش خصوصی انعطاف‌پذیر حمایت می‌شود».

لازم به ذکر است، پیشتر نیز بانک های بزرگ جهان همچون دویچه بانک، نسبت به شکل گیری رکود تورمی در آمریکا طی ماه های آینده هشدار داده و عامل اصلی این رکود را سیاست های فدرال رزرو و جروم پاول، رئیس آن دانسته اند.

گفته می شود سیاست افزایش نرخ بهره بانکی منجر به دور شدن سرمایه گذاران از بازار بورس، سهام کارخانه ها و حتی طلا و هدایت آنها به سمت سرمایه گذاری روی دلار امن شده که نهایتا ضربه سختی به کارخانه ها وارد آورده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha