۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
مشکلات مردم با قید فوریت و جدیت رسیدگی می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مشکلات مردم با قید فوریت و جدیت رسیدگی می‌شود

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری تلفنی به صورت مستقیم به سوالات و چالش‌های مردم پاسخ داد.

به گزارش بازار، در راستای دستور رئیس‌جمهور به وزرا، معاونان و مدیران دولتی به منظور گفت‌وگوی مستقیم با مردم، «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نخستین وزیر دولت سیزدهم با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری، پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم شد.

مرتضوی در حاشیه گفت‌وگوی مستقیم با مردم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارای بیشترین ارباب رجوع عنوان کرد که برای مطالبه‌گری مراجعه می‌کنند و از نزدیک با مردم در ارتباط هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ابتکار ارتباط بی‌واسطه‌ وزرا با مردم که از سوی دفتر ارتباطات مردمی انجام شده، قدم بسیار مبارکی است و من هم از شنیدن بی‌واسطه مشکلات مردم در حضور اصحاب رسانه خوشحال هستم.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه تماس‌ها از نقاط مختلف کشور گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موارد را تنها به صورت موردی و شخصی پیگیری نمی‌کند، بلکه به صورت کلی و به عنوان مشکل جامعه هدف و مطالبه‌گر در دستور کار قرار می‌دهد.

مرتضوی تأکید کرد: مشکلات خاص تماس‌گیرندگان در جای خود و با قید فوریت و جدیت رسیدگی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مطالبات سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: این سازمان مجموعه‌ای از مطالبات انباشته حدود ۹۸ هزار میلیارد تومان از دولت داشت (که از دولت قبل رسیده بود) که با دستور رئیس‌جمهور پرداخت شد.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان در سال جاری، ۹۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت، در لایحه بودجه پیش‌بینی شد که دولت سهام خود را به سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین این مبلغ واگذار کند. برخی معاذیر حقوقی و قانونی هم در دستور کار سران قوا قرار گرفت و با حُسن‌نظر آن‌ها، تصمیمات بسیار مطلوبی اتخاذ شد و توانستیم بر فقدان منابع مالی غلبه کرده و منابع را تأمین کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: خوشبختانه بدون کسری بودجه و مازاد برداشت از حساب‌های بانکی، حقوق بازنشستگان و مطالبات بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی را پرداخت کردیم‌ و تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد، ترتیبی اتخاذ شود که ورودی با خروجی در حوزه درآمد شرکت‌ها، صندوق‌ها و بیمه بیمه‌گذاری مردم تعادل برقرار شود.

مرتضوی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: در دیداری که مقام معظم رهبری با بسیجیان داشتند، مطالبی را در وصف بسیج بیان کردند که مانند بیانات امام راحل درباره آیت‌الله بهشتی بود؛ امام فرمودند شهادت آیت‌الله بهشتی در برابر مظلومیت ایشان ناچیز بود. مقام‌ معظم‌ رهبری هم به تعبیری فرمودند که بسیجیان مظلومیت را قبول کردند تا مردم ایران مظلوم نشوند و شهادت آنها در برابر مظلومیت‌شان ناچیز بود.

در این نشست «حجت‌الاسلام احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه همه اعضای دولت سیزدهم ساعاتی را برای پاسخگویی مستقیم به مردم اختصاص خواهند داد، گفت: با بخشنامه‌ای که معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ کرد، جز ملاقات مردمی، شخص وزیر در نهاد ارتباطات مردمی هم پاسخگوی سؤالات مردم خواهد بود.

وی افزود: تماس‌های دریافتی از طرف مردم با توجه به فراوانی ها، دسته‌بندی شده و وزرای دولت در حوزه تخصصی خود به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه وزرا ماهانه در نهاد ارتباطات حضور خواهند داشت، گفت: هر یک از وزرا بر اساس جدول اعلام شده، بصورت ماهانه، روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه هر هفته پاسخگوی مردم خواهند بود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری درباره جزئیات پاسخگویی وزرا به نامه‌ها و مطالبات مردم هم گفت: شکایت و درخواست‌های عمومی مردم، در سامانه ۶۱۳۳ از سراسر کشور دریافت می‌شود و سامانه ۱۱۱ در استان‌ها فعال است و افرادی که به روند پاسخگویی در استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها اعتراض دارند می‌توانند شکایات خود را به مرکز اطلاع دهند و مرکز بر اساس مسئولیتی که برای خود در ایجاد پل ارتباطی مردم با دولت تعریف کرده، پاسخگوی آن‌هاست.

وی افزود: در طول یک سال و چند ماهی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار درخواست، شکایت، مطالبه در سفرهای استانی و غیر از سفر استانی به این مرکز ارجاع شده است که ۸۵ درصد از این موارد را بررسی و پیگیری کرده و به سمع و نظر مردم رساندیم.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه تماس‌ها بر اساس سفرهای استانی متفاوت است، گفت: در برخی از استان‌ها نزدیک به ۳۰ هزار تماس هم برقرار می‌شود که میانگین ۱۵ تا ۲۰ هزار تماس در هر سفر استانی دولت مردمی سیزدهم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲ هزار تماس با سامانه ۶۱۳۳ برقرار می‌شود که سعی می‌کنیم با رویکرد اقناعی مثبت به آنها پاسخ دهیم.

رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری، سایت مرکز و سامانه ۶۱۱۳ را بهترین گزینه ممکن برای ارتباط با نهاد اعلام کرد.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha