۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
نگاه جوانان از پشت‌میزنشینی به کارهای فنی تغییر کند/ ضرورت ارائه مهارت‌های فنی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر؛

نگاه جوانان از پشت‌میزنشینی به کارهای فنی تغییر کند/ ضرورت ارائه مهارت‌های فنی

بوشهر - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بابیان اینکه ارائه مهارت‌های فنی به جوانان بوشهری ضروری است، گفت: باید نگاه جوانان از پشت‌میزنشینی به کارهای فنی تغییر داد.

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به اجرای ابر پروژه‌ها و قطب صنعت بودن استان بوشهر، برای ایجاد اشتغال آموزش و مهارت باید جزو سبد خانواده‌های بوشهری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دولت بوده اما طی سالیان گذشته با گسترش مراکز مختلف دانشگاهی شاهد تعداد زیادی دانش‌آموخته بدون مهارت هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: امروز بحران اشتغال به اوج خود رسیده و این در حالی است که بسیاری از فرصت‌های شغلی به دلیل نبود نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده با کمبود متقاضی روبرو شده است.

دراهکی افزود: یکی از عوامل و پارامترهای عمده رشد اقتصادی و اجتماعی هر جامعه، تربیت نیروی انسانی کارآمد است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز یکی از راهکارهای تربیت‌کننده نیروی انسانی متخصص در این حوزه است.

وی نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را کلیدی و محوری دانست و اظهار کرد: می‌توان با ارائه آموزش باکیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر عنوان کرد: مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای با ارائه مهارت‌های فنی، زمینه اشتغال‌زایی جوانان و جویندگان کار را فراهم می‌کنند ولی در این بین باید نگاه جوانان به فرهنگ کار، از پشت‌میزنشینی به کارهای فنی تغییر پیدا کند.

دراهکی تأکید کرد: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری بوده و می‌توان با ارائه آموزش باکیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.

وی با تأکید بر اینکه تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به رونق کسب‌وکار و کارآفرینی در جامعه کمک می‌کند، گفت: امروز یکی از دغدغه مهم دولت ایجاد اشتغال پایدار است و برای رسیدن به این هدف مهم توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهکاری مناسبی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بابیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز منطقه و بازار کار استان ارائه می‌شود، اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی می‌تواند زمینه ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به بازار کار فراهم کند.

دراهکی اضافه کرد: این اداره کل با استفاده از مربیان مجرب و استفاده از تجهیزات آموزشی مناسب، آموزش‌های مهارتی و تخصصی در رشته‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و صنایع‌دستی را مطابق با استانداردهای بین‌المللی و همچنین نیاز بازار به متقاضیان ارائه می‌دهد.‌

وی ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای اعتلای استان بوشهر، بسیار ارزشمند دانست و افزود: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی جهت برون‌رفت از معضل بیکاری امری ضروری است و برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغال پایدار در استان در این زمینه سند مهارت‌آموزی استان با رویکرد مهارت و اشتغال در صنایع تدوین‌شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد جامعه نتایج مثبت اقتصادی به همراه دارد و چنانچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس تقاضای بازار کار باشد و کارفرمایان، کشاورزان و بخش‌های صنعتی نیازهای خود را اعلام کنند، می‌توان مؤثرترین نوع آموزش فنی و حرفه‌ای را ارائه داد.

کد خبر: ۱۹٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha