۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
افزایش مصرف گاز در استان سمنان | گازرسانی به روستاهای مهدی‌شهر تا سال آتی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش مصرف گاز در استان سمنان | گازرسانی به روستاهای مهدی‌شهر تا سال آتی

سمنان- حقیقت حسینی، مدیرعامل شرکت گاز سمنان از افزایش مصرف گاز در استان خبر داد و گفت: طی هشت ماهه اول سال جاری مردم استان یک و نیم میلیون متر مکعب گاز سوزاندند.

سیدجواد حقیقت حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، در پاسخ به سوالی با موضوع گازرسانی به پشتکوه، پرور و شلی و ده صوفیان و فولاد محله که از مناطق سردسیر استان سمنان محسوب می شود، بیان داشت: ده صوفیان از نعمت گاز برخوردار است اما در خصوص روستاهای پشتکوه، شلی و منطقه پرور، مطالعات گازرسانی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک فاز نهایی مطالعات طرح انجام می‌شود و وارد کلنگ زنی خواهد شد، افزود: برای گازرسانی به دیگر روستاهای مهدی‌شهر نیز عملیات لوله گذاری و حفاری خیابان ساری شهمیرزاد آغاز و خط انتقال تا روستاهای چاشم انتقال خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه خط لوله انتقال گاز به روستاهای مهدی‌شهر تا سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: در صورتی که مشکل خاصی رخ ندهد نیمه دوم سال آتی گاز رسانی به روستاهای مهدی شهر صورت خواهد گرفت.

حقیقت حسینی در ادامه به افزایش مصرف گاز در استان اشاره کرد و بیان داشت: در هشت ماهی که از اول سال جاری می‌گذرد، یک میلیون و ۵۶۸ هزار متر مکعب گاز در استان سمنان مصرف شده که مقدار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه مشکلی در زمینه تامین گاز مورد نیاز مصرف خانوار استان سمنان در فصل زمستان وجود ندارد اما باید کاری کنیم که مصرف گاز در استان کاهش یابد، تاکید داشت: یکی از توصیه‌های همیشگی به مردم استفاده از لوازم گازسوز استاندارد است که مصرف گاز بهینه ای دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه استفاده از دمای مناسب برای لوازم گرمایشی و استفاده از لباس مناسب فصل زمستان در خانه ها از دیگر اقداماتی است که مردم در کاهش مصرف گاز، می‌بایست مدنظر قرار دهند، بیان کرد: خاموشی وسایل گرمایشی در اتاق‌هایی که در طول روز از آن‌ها استفاده نمی‌شود از دیگر توصیه های ما به مردم استان است.

کد خبر: ۱۹۰٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha