۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
اجرای ۱۰ هزار هکتار پروژه سیستم‌های آبیاری نوین در خراسان جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اجرای ۱۰ هزار هکتار پروژه سیستم‌های آبیاری نوین در خراسان جنوبی

بیرجند- جعفری، رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال دو هزار و ۹۳۱ هکتار پروژه آبیاری نوین داشته‌ایم، گفت: ۱۰ هزار هکتار پروژه سیستم‌های آبیاری نوین در حال اجرا است.

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا پایان آبان ماه سال جاری در دو هزار و ۹۳۱ هکتار از اراضی خراسان جنوبی آبیاری نوین اجرا شده است که در این راستا رتبه دوم کشوری را نیز کسب کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده برای این سطح ۵۲ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار حدأکثر ۱۵ میلیون تومان و به زااری هر هکتار آبیاری تحت فشار حدأکثر۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

جعفری ادامه داد: ۳۷ هزار و ۹۷۸ هکتار از اراضی کشاورزی در خراسان جنوبی به سیستم های آبیاری نوین مجهز هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۳۷۴ هکتار پروژه سیستم های آبیاری نوین در حال اجرا است، گفت: امیدواریم با این روش ها بتوانیم در بخش کشاورزی شاهد مصرف بهینه آب باشیم.

جعفری گفت: تلاش ما بر این است که با تسهیلاتی که در زمینه آبیاری نوین در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهیم بتوانیم آنان را به سمت تجهیز مزارع و باغاتشان به سیستم های آبیاری نوین ترغیب و تشویق کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مزایای استفاده از سیستم های نوین آبیاری را در بسیاری از شهرستان های خراسان جنوبی چون زیرکوه مشاهده می کنیم، اظهارکرد: در شهرستان زیرکوه با اجرای روش آبیاری تیپ شاهد کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب بودیم.

جعفری بیان کرد:حدود هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه به روش آبیاری تیپ مجهز هستند.

وی یادآور شد: در روش آبیاری تیپ، آب و مواد مغذی به موقع در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر همه ما نسبت به منابع آبی به ویژه در سال‌های خشکسالی حساسیت داریم باید این روش های نوین آبیاری و ترویج آن را جدی بگیریم.

کد خبر: ۱۹۰٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha