۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در ایلام ثبت شد
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در ایلام ثبت شد

ایلام- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در سال جاری بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان به ثبت رسیده است.

نورالدین الیاسی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: میزان تعهد ثبت اشتغال استان در سامانه ملی رصد کشور، در سال گذشته ۶ هزار و ۶۷۱ ثبت اشتغال بوده که بر اساس آخرین آمار در جلسه کارگروه اشتغال استان بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان به ثبت رسیده است.

وی افزود با توجه به این میزان ثبت اشتغال، استان ایلام جزو استاهای پیشرو در حوزه ثبت اشتغال در کشور بوده است.

الیاسی در پاسخ به اینکه در خصوص اینکه آیا برای این ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد شده، گفت: این آمار ثبت اشتغال است که توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از طریق اشتغال مستقیم از قبیل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، مشاغل خانگی، کسب و کار روستایی و... مستقیم از طریق واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در ادامه گفت: با سه روش تلفنی، پیامکی و میدانی از تعداد یک هزار و ۷۷۰ مورد اشتغالزایی، راستی آزمایی انجام شد که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۰۵ مورد اشتغال تایید شده است.

الیاسی در همچنین خصوص آمار بیکاری در استان گفت: آمار دقیقی از میزان بیکاری در استان در دست نیست، ولی بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان به نسبت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش داشتیم و اکنون نرخ بیکاری در استان ۶.۶ درصد است.

کد خبر: ۱۹۰٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha