۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
ضرورت توجه به نوسازی ناوگان آمبولانس‌ های هلال‌احمر و اورژانس در لایحه سازوکار اسقاط خودرو
عضو کمیسیون بهداشت مجلس خواستار شد

ضرورت توجه به نوسازی ناوگان آمبولانس‌ های هلال‌احمر و اورژانس در لایحه سازوکار اسقاط خودرو

پاک مهر، عضو کمیسیون بهداشت مجلس خواستار توجه جدی به نوسازی ناوگان آمبولانس‌ های هلال احمر و اورژانس در لایحه سازوکار اسقاط خودرو شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمد پاک مهر با اشاره به لایحه ساز و کار اسقاط خودرو که اخیرا در دستور کار مجلس قرار داشت، گفت: این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و امیدواریم نمایندگان با هوشمندی و درایت از محل اجرای آن راهی برای نوسازی ناوگان آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس باز کنند.

وی افزود: اگر ۵۰ درصد از مجموع مبلغ ۱.۵ درصدی که قرار است به ازای نوسازی ناوگان به‌ حساب صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور واریز شود صرف خرید آمبولانس شود، این دغدغه بزرگ هم حل‌ و فصل می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم ادامه داد: از وقتی تولید و واردات خودروهای سنگین با چالش‌های فراوانی روبرو شد، دولت تصمیم گرفت برای برون ‌رفت از چالش‌های مذکور لایحه‌ای را تقدیم مجلس کند که بر اساس آن هم ناوگان حمل ‌ونقل سنگین نوسازی و از تعطیلی خط تولید این خودروها جلوگیری شود.

پاک مهر یادآور شد: البته دولت برای اینکه لایحه مذکور در مقابل موانعی چون نبود گواهی اسقاط متوقف نشود، این تبصره را هم اضافه کرد که در صورت نبود گواهی اسقاط، تولیدکنندگان می‌توانند ۱.۵درصد قیمت هر خودرو را به صندوق حمایت از تحقیقات واریز کند و پول حاصل صرف تسهیلات بانکی خودروهای سنگین و کمک های بلاعوض اسقاط خودرو شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha