۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
۱۰ مانیتور گیمینگ اقتصادی برتر دنیا + ۳ نکته خرید مانیتور گیمینگ

۱۰ مانیتور گیمینگ اقتصادی برتر دنیا + ۳ نکته خرید مانیتور گیمینگ

یکی از چیزهایی که امروزه بیشتر به چشم میخورد عرضه شدن مانیتورهایی با طراحی Curved یا همان خمیده به داخل بازار است.

به گزارش بازار، سلام به همه‌ی دوستان عزیز در این مقاله ما سعی داریم تا شما را با ده تا از بهترین مانیتور های اقتصادی گیمینگ بازار آشنا کنیم و با بررسی نقاط قوت و ضعف آن ها بتوانیم شما را در انتخاب یک مانیتور گیمینگ راهنمایی کنیم. اما بهتر است تا قبل از اینکه به بررسی این ماینتور ها بپردازیم چند نکته حائز اهمیت در رابطه با تهیه یک مانیتور گیمینگ را برای شما توضیح دهیم. تا انتهای این مقاله با فروشگاه اورگیم مرکز تخصصی انواع مانتیور گیمینگ همراه باشید.

نکته اول) آیا صفحه نمایش تخت بهتر است یا خمیده؟

یکی از چیزهایی که امروزه بیشتر به چشم میخورد عرضه شدن مانیتورهایی با طراحی Curved یا همان خمیده به داخل بازار است اما سوال اصلی اینجاست که آیا بهتر است به سراغ مانیتور های صفحه تخت یا همان استایل قدیمی برویم یا مانیتور هایی با صفحه خمیده؟ اولین نکته مهم این است که در تهیه این مانیتور ها سلیقه شخصی حرف اول را میزند اما اگر بخواهمی نگاهی دقیق تر به این قضیه داشته باشم پنل های خمیده انتخاب های خیلی خوبی برای مانیتور هایی با سایز صفحه بالا محسوب می‌شوند.

به طوری که به دلیل عریض بودن مانیتور هایی با سایز های ۳۲ اینچ یا حتی ۲۷ اینچ برای اینکه بتوانید دید بهتری به همه‌ی بخش های نمایشگر داشته باشید طراحی خمیده به شما کمک شایانی می‌کند تا بتوانید راحت تر به اطراف مانیتور دید داشته باشید. اما اگر قصد تهیه یک مانیتور ۲۰ اینچ الی ۲۷ اینچ را دارید صفحه نمایش تخت میتواند به راحتی انتخاب بهتری برای شما محسوب شود.

البته فراموش نکنید که برای موفقیت در بازی های آنلاین شما نیاز به یک هدست گیمینگ حرفه ای نیز دارید تا بتوانید صدای پای دشمنان خود را به درستی بشنوید.

نکته دوم) فریم ریت دریافتی تا چه حد بر مانیتوری که تهیه میکنیم تاثیر دارد؟

به صورت کوتاه باید گفت فریم ریت دریافتی شما تاثیر بسیار مستقیمی با مانیتوری که تهیه می‌کنید دارد نمایشگر هایی که امروزه به بازار عرضه میشوند همگی از نرخ به روزرسانی بالایی نظیر ۱۴۴ هرتز، ۲۴۰ هرتز یا ۳۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و اگر قصد تهیه یک نمایشگر با نرخ به روز رسانی بالا را دارید باید حتما قبل از خرید آن به قدرت سخت افزاری سیستم خود توجه کنید.

به عنوان مثال آیا سیستم گیمینگ شما توانایی اجرای بازی هایی که پلی می‌دهید در فریم بالا را دارد یا خیر اگر فریم شما در عنوان هایی که بیشتر آن ها را بازی میکنید از ۶۰ یا ۷۰ بیشتر نمی‌شود واقعا نیازی به تهیه یک مانیتور ۱۴۴ هرتز یا ۲۴۰ هرتز ندارید. اما اگر عنوان هایی مانند ولورانت سی اس گو و یا بازی های رقابتی بازی می‌کنید اکثر اوقات فریم دریافتی شما بیشتر از عنوان هایی مثل Red dead redemption ۲ هستش و باعث میشود تا تهیه یک مانیتور با نرخ به روزرسانی ۱۴۴ یا ۲۴۰ هرتز خریدی منطقی برای شما محسوب شود.

نکته سوم) آیا توجه پایه مانیتور در هنگام خرید آن اهمیت دارد ؟

در کوتاه ترین حالت ممکن باید گفت بله. پایه مانیتور یکی از اصلی ترین بخش هایی است که در هنگام خرید مانیتور باید به آن توجه شود. توجه به اینکه آیا مانیتور توانایی چرخش و تنظیم ارتفاع و مقاومت کافی برای تحمل مانیتور را دارد همگی جزو نکات مهم در خرید آن محسوب می‌شوند و اگر قابلیت تنظیم پایه در مانیتور وجود نداشته باشد مطمئن باشید هنگام استفاده از آن به مشکل برخواهید خورد.

حال که این چند سوال در رابطه با هرتز مانیتور، نوع صفحه نمایش و پایه آن پاسخ داده شد بیایید نگاهی به چند مانیتور اقتصادی بازار داشته باشیم.

۱) Gigabyte G۲۴F Gaming Monitor

مانیتور گیمینگ | اورگیم

مانیتور خوش ساخت از برند محبوب گیگابایت Gigabyte G۲۴F Gaming Monitor که به راحتی میتواند با قیمت خوب ظاهر زیبا و نرخ به روزرسانی خوب به یک انتخاب بسیار عالی برای شما گیمرهای عزیز تبدیل شود از ویژگی های این مانیتور به پنل تخت IPS در سایز ۲۳.۸ اینچ با حداکثر وضوح تصویر ۱۹۲۰ ۱۰۸۰xپیکسل اشاره کرد. همچنین نرخ بهینه سازی تصویر آن ۱۶۵ هرتز هستش و در حالت اورکلاک به ۱۷۰ هرتز با تاخیر یک میلی ثانیه میرسد و این نمایشگر را به یک انتخاب خوب برای بازی های رقابتی تبدیل می‌کند.

در بخش رنگ آمیزی نیز شاهد رنگ های ۸ بیتی باSRGB ۱۲۰ درصد هستیم که باعث می‌شود رنگ هایی بسیار زیبا و پویا را در این مانیتور مشاهده کنیم. از قابلیت های دیگر آن میتوان به AMD FreeSync و قابلیت Black Equalizer برای روشن کردن بخش های تاریک مانیتور در کنار HDR نیز اشاره کرد. در بخش تنظیمات نیز میتوانید آن را تا ۱۳۰ میلی متر به صورت عمودی تنظیم کنید و از ۵- درجه تا ۲۰ درجه تغییر دهید.

اگر قصد خرید مانیتور خوش ساخت و با قیمت مناسب در کنار دیگر ویژگی های مثبت میگردید. این نمایشگر از گیگابایت به راحتی میتواند به راحتی یک انتخاب بسیار خوب برای شما محسوب شود.

۲) AOC Gaming ۲۴G۲

فروش مانیتور گیمینگ | اورگیم

یکی از مانیتور های خوش ساخت و زیبایی که از برند محبوب AOC به بازار عرضه شده و آماده است به راحتی به عنوان یک مانیتور خوش ساخت عمل کند. از ویژگی های AOC Gaming ۲۴G۲ میتوان به پنل IPS با سایز ۲۳.۸ اینچ و حداکثر وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل اشاره کرد.

اگر بخواییم به صورت دقیق تر پنل آن را مورد بررسی قرار دهیم شاهد یک پنل با تاخیر یک میلی ثانیه در کنار نرخ به روزرسانی ۱۴۴ هرتز با رنگ آمیزی ۸ بیت و SRGB ۱۲۶ درصد اشاره کرد. در بخش طراحی نیز میتوانید مانیتور را به راحتی از زاویه ۴ درجه تا ۲۱.۵ درجه و در بخش حرکت عموی میتوانید آن را تا ۱۳ سانتی متر جا به جا کنید.

در بدنه آن نیز از پلاستیک و فلز استفاده شده و شاید بتوان گفت کیفیت ساختار آن نسبتا ساده و از کیفیتی متوسطی بهره میبرد و خیلی نکته خاصی در این مانیتور محسوب نمیشود همچنین برحسب نیاز میتوانید آن را تا ۹۰ درجه بچرخانید.

تکنولوژی AMD FreeSync را هم به آن اضافه کنید تا به مشکلاتی نظیر پارگی تصویر برنخورید. اگر قصد تهیه یک مانیتور گیمینگ با قیمت بسیار خوب ساخت معقول قابلیت تنظیم فراوان و پنل خیلی عالی میگردید AOC Gaming ۲۴G۲ به راحتی میتواند یک انتخاب بسیار خوب برای شما محسوب شود.

۳) MSI Modern MD۲۷۱P

بهترین مانیتور گیمینگ | اورگیم

مانیتور Modern MD۲۷۱P از برند MSI یک مانیتور با پنل IPS با سایز ۲۷ اینچ وضوح تصویر ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل میتواند به راحتی به یک انتخاب خوش قیمت برای شما تبدیل شود. این مانیتور ارزان قیمت ترین مانیتوری است که در این لیست برای شما فراهم آورده ایم و دلیلی اصلی آن نرخ به روزرسانی ۷۵ هرتزی آن است که این مانیتور را انتخابی بیشتر برای گیم های داستانی تبدیل می‌کند.

از دیگر ویژگی های آن میتوان به زمان تاخیر ۵ میلی ثانیه، رنگ آمیزی ۸ بیت و sRGB ۱۰۴ درصد اشاره کرد. در بخش تنظیمات پایه آن نیز میتوان این مانیتور را از زاویه ۵- درجه تا ۲۰ درجه تنظیم کرد. همچنین ارتفاع آن را میتوانید تا ۱۱۰ میلی متر به صورت عمودی تنظیم کنید. در بخش های جانبی نیز شاهد اسپیکر های داخلی هستیم. شاید تنها نکته ضعیف این مانیتور نرخ به روز رسانی کم این مانیتور باشد.

اما اگر به دنبال خرید یک مانیتور با قیمت ارزان و با کیفیت می‌گردید میتوانید نگاهی به Modern MD۲۷۱P از برند ام اس آی داشته باشید.

فراموش نکنید که برای داشتن یک تجربه ی لذت بخش باید از یک صندلی گیمینگ مناسب نیز استفاده کنید.

۴) Lenovo G۲۴-۲۰

پرفروش ترین مانتیور گیمینگ | اورگیم

شاید بتوان به جرعت گفت Lenovo G۲۴-۲۰ ارزان ترین مانیتور ۱۴۴ هرتزی هستش که برای شما در این لیست قرار داده ایم. از ویژگی های آن میتوان به یک پنل خوش ساخت ۲۴ اینچی IPS با کیفیت تصویر ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل و نرخ به روز رسانی ۱۴۴ هرتز با تاخیر نیم میلی ثانیه اشاره کرد اما نکته جالبی که در مورد پنل آن وجود دارد این است که میتوانید این پنل را تا ۱۶۵ هرتز اورکلاک کنید.

از دیگر ویژگی های پنل آن میتوان به SRGB ۱۰۰ درصد اشاره کرد که باعث میشود رنگ های بسیار زیبایی را در این مانیتور ببینید. در بخش پشتی مانیتور نیز محفظه ای طراحی شده تا بتوانید به راحتی سیم های سیستم خود را مدیریت کنید.

همچنین پایه مانیتور به شما این امکان را می‌دهد تا ارتفاع آن را به صورت عمودی تا ۱۳ سانتی متر و زاویه آن را از -۵ درجه تا ۲۲ درجه تنظیم کنید. از نکات ضعف این نمایشگر تنها میتوان به جنس بدنه پلاستیکی و نسبتا ضعیف آن اشاره کرد که در نسبت به قیمت بسیار ارزان آن منطقی به نظر می‌رسد.

اما با همه ی این تفاسیر Lenovo G۲۴-۲۰ به راحتی می‌تواند با قیمت بسیار کم و پنل بسیار خوش ساخت آن یک گزینه معقول محسوب شود.

۵) AOC Gaming ۲۴G۲ZE

مانتیور گیمینگ اقتصادی | اورگیم

مانیتور گیمینگ AOC Gaming ۲۴G۲ZE تنها مانیتور اقتصادی این لیست با نرخ به روز رسانی ۲۴۰ هرتز هستش که آن را به یک انتخاب متمایز تبدیل می‌کند. از ویژگی های آن میتوان به پنل صفحه نمایش تخت IPS با سایز ۲۴ اینچ در کنار وضوح تصویر ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل با زمان پاسخگویی ۰.۵ میلی ثانیه اشاره کرد. همچنین پنل آن از رنگ پردازی ۸ بیتی با sRGB ۱۰۹ درصد اشاره کرد. از دیگر ویژگی های آن میتوان به FreeSync، کاهش اشعه نور آبی اشاره کرد. همچنین به لطف پایه آن میتوانید آن را تا ۱۳ سانتی متر به صورت عمودی و زوایای ۴ درجه تا ۲۱ درجه تنظیم کنید.

شاید تنها نقطه ضعف این مانیتور در کنار دیگر سری های AOC سریG کیفیت پایین جنس بدنه آن و پلاستیک ارزان قیمت به کار رفته در بدنه آن ها باشد. با این حال باز هم این مانیتور با قیمت نسبتا ارزان در کنار پنل ۲۴۰ هرتزی به راحتی میتواند در این لیست قرار بگیرد.

حال در ادامه قصد داریم تا به معرفی پنج مانیتور در رنج قیمتی ۱۰ میلیون تومان بپردازیم. بیشتر این نمایشگر ها عریض هستند و در سایز های بالا به بازار عرضه شده‌اند.

۶) Samsung ۳۲ Inch ۳۲A۶۰۰

مانیتور گیمینگ ارزان | اورگیم

مانیتور ۳۲ اینچ A۶۰۰ یک مانیتور خوش ساخت از برند سامسونگ که قیمت نسبتا خوبی را نسبت به سایزش برای شما فراهم میکند. از ویژگی های این نمایشگر میتوان به صفحه نمایش ۳۲ اینچی با پنل VA در کانتراست ۳۰۰۰:۱ با کیفیت ۲۵۶۰X۱۴۴۰ پیکسل و تاخیر ۵ میلی ثانیه اشاره کرد.

یکی از ویژگی های خوب این نمایشگر پشتیبانی از HDR۱۰ هستش که باعث میشود شاهد رنگ هایی فوق العاده واقع گرایانه در این نمایشگر باشیم. پایه مانیتور نیز به شما این قابلیت را می‌دهد تا ارتفاع آن را تا ۱۲ سانتی متر و به صورت چرخشی تا ۹۰ درجه به صورت عمودی تنظیم کنید. از دیگر ویژگی های این نمایشگر میتوان به AMD FreeSync اشاره کرد.

اگر قصد تهیه یک مانیتور برای گیم های داستانی می‌گردید این نمایشگر با رنگ آمیزی فوق العاده و کیفیت بالا میتواند یک انتخاب بسیار خوب برای شما محسوب شود.

۷) Huawei MateView GT Standard Edition

بهترین مدل مانیتور گیمینگ | اورگیم

چندی است که برند هوآوی که بیشتر بر روی عرضه گوشی های هوشمند فعالیت داشت به سمت عرضه مانیتور های گیمینگ حرکت کرده است. یکی از مانیتور هایی که این برند محبوب آن را به بازار عرضه کرده نمایشگرHuawei MateView GT Standard Edition هستش از ویژگی های آن میتوان به یک نمایشگر ۲۷ اینچی خمیده با پنل VA اشاره کرد.

همچنین پنل این نمایشگر از کنتراست ۴۰۰۰:۱ به همراه sRGB ۱۰۰ درصد رنگ آمیزی ۸ بیتی و پشتیبانی از HDR۱۰ در کنار کیفیت ۲۵۶۰x۱۴۴۰ پیکسل باعث میشود تا با یک نمایشگر فوق العاده رو به رو باشیم اما این تمام ماجرا نیست نرخ به روزرسانی ۱۶۵ هرتز را هم به آن اضافه کنید تا این نمایشگر به راحتی به یک انتخاب فوق العاده برای شما تبدیل شود.

تکنولوژی های Low blue light screen را هم به آن اضافه کنید تا در استفاده طولانی مدت چشمان شما آسیب نبیند. شاید تنها نقطه ضعف این نمایشگر پایه آن باشد که به شما خیلی قابلیت های زیادی برای تنظیم آن نمیدهد.

اگر قصد تهیه یک نمایشگر خمیده زیبا با نرخ به روزرسانی بالا و دیگر ویژگی های فوق العاده می‌گردید MateView GT Standard Edition را میتوانید در لیست خرید خود قرار دهید.

۸) BenQ EX۲۵۱۰

مانیتور ارزان قیمت | اورگیم

مانیتور گیمینگ EX۲۵۱۰ از نسل جدید نمایشگر های برند محبوب بنکیو که سال هاست تمامی پلیرهای حرفه ای از ماینتور های این کمپانی استفاده میکنند. این نمایشگر فوق العاده با نمایشگر ۲۵ اینچی IPS به همراه کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل نرخ به روز رسانی ۱۴۴ هرتز و تاخیر یک میلی ثانیه ای به راحتی میتواند نیاز های شما را از یک نمایشگر فوق العاده برآورده کند.

پنل مانیتور بسیار با کیفیت بوده و از رنگ پردازی SRGB ۹۹ درصد در کنار HDRi سینماتیک نیز بهره میبرد تا در بازی، فیلم و غیره شاهد رنگ آمیزی بسیار فوق واقعگرایانه باشید. در بخش پشتی آن نیز به لطف پایه آن میتوانید ارتفاع عمودی نمایشگر را تا ۱۳ سانتی متر و زوایه آن را از ۵- درجه تا ۲۰ درجه تنظیم کنید.

شاید تنها نقطع ضعف این نمایشگر قیمت بالایه آن باشد که نسبت به دیگر مانیتور هایی که در لیست اول برای شما قرار دادیم قیمت بیشتری دارد اما به لطف بدنه فوق العاده با کیفیت در کنار پنل بسیار خوش ساخت این هزینه توجیه پذیر است. اگر به دنبال خرید یک نمایشگر ۱۴۴ هرتز که در کنار برای تجربه حرفه ای میگردید بنکیو EX۲۵۱۰ میتواند انتخاب شما باشد.

۹) LG ۲۹WQ۶۰۰-W Ultrawide

مانیتور گیمینگ قیمت مناسب | اورگیم

اگر قصد تهیه یک نمایشگر اولترا واید را دارید این نمایشگر میتواند یک انتخاب بسیار خوب برای شما محسوب شود از ویژگی های این نمایشگر میتوان به سایز ۲۹ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ در کنار پنل IPS و کیفیت تصویر ۲۵۶۰x۱۰۸۰ پیکسل اشاره کرد. همچنین در بخش رنگ آمیزی نیز شاهد sRGB ۹۹ درصد هستیم که باعث میشود رنگ هایی زیبا و پویا را در این نمایشگر مشاهده کنیم. اما یکی از ویژگی های خوب این نمایشگر نرخ به روز رسانی تصویر ۱۰۰ هرتزی آن است که باعث می‌شود با یک نمایشگر عریض و سریع رو به رو باشیم. HDR۱۰، AMD FreeSync را هم به آن اضافه کنید تا کم و کسری برای این نمایشگر فوق العاده باقی نماند. تنها نقطه ضعف این نمایشگر پایه آن باشد که به شما تنظیمات زیادی برای زوایای آن نمیدهد. به هرحال اگر دنبال یک نمایشگر اولترا واید میگردید LG ۲۹WQ۶۰۰-W Ultrawide میتواند یک انتخاب خوب محسوب شود.

 ۱۰) Xiaomi Redmi Curved Display ۳۰ Ultra Wide ۲۰۰Hz

شاید بتوان گفت بهترین مانیتور لیست ما نمایشگر خوش ساخت Redmi Curved Display Ultra Wide از برند شیامی هستش این نمایشگر با سایز ۳۰ اینچی پنل VA طراحی عریض و خمیده با کیفیت تصویر ۲۵۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ به روزرسانی ۲۰۰ هرتز به راحتی میتواند یک انتخاب برای گیمینگ حرفه ای، بازی های داستانی یا حتی استفاده معمولی تبدیل شود.

زمان تاخیر این نمایشگر تنها ۴ میلی ثانیه هستش و از قابلیت های مانند AMD FreeSync و کاهش اشعه نور آبی برای جلوگیری از آسیب چشم نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین رنگ آمیزی sRGB ۱۲۶ درصد را هم به آن اضافه کنیم تا رنگ های آن نیز بسیار واقع گرایانه و پویا باشد.

همچنین به لطف پایه مانیتور میتوانید این نمایشگر را در زوایای مختلفی تنظیم کنید؛ در بخش پشتی آن پنلی برای مدیریت سیم های اضافه قرار داده شده است تا مدیریت کابل های پشت مانیتور برای شما راحت تر باشد. شاید تنها نکته اذیت کننده درباره این نمایشگر قطور بودن بخش پایینی پنل این نمایشگر نسبت به سه گوشه دیگر آن باشد که کمی اذیت کننده است. اگر قصد تهیه یک نمایشگر عریض خوش ساخت را دارید این نمایشگر به راحتی میتواند به یک انتخاب بسیار خوب برای شما تبدیل شود. 

ممنون که تا انتهای مقاله با فروشگاه اینترنتی اورگیم همراه بودید.

کد خبر: ۱۹۰٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha