۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
تولید سالانه ۲۳ هزار تن محصولات باغی در ایلام
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی ایلام خبر داد؛

تولید سالانه ۲۳ هزار تن محصولات باغی در ایلام

ایلام- مظاهری، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی ایلام از تولید سالانه ۲۳ هزار تن محصولات باغی در استان خبر داد و گفت: از کشت باغات حمایت می‌شود.

همایون مظاهری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرایط اقلیمی و تنوع آب و هوایی باعث شده که انواع و ارقام درختان میوه را در استان قابلیت رشد و کشت داشته باشند این خود می‌تواند ارقامی گرمسیری، معتدل و سردسیری در استان کشت شود.

وی تصریح کرد: سطح کل باغات استان ایلام در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان حدود ۸۸۳ هکتار آن غیربارور و مابقی سطوح درختان بارور است.

مظاهری افزود: سالانه در حدود ۲۳ هزار تن تولیدات محصولات باغی در استان است.

وی بیان کرد: عمده محصولات باغی استان ایلام شامل انگور با یک هزار و ۵۰۰ هکتار، گردو با حدود یک هزار و ۶۵۰ هکتار، هلو، زردآلو و زیتون و باغات انار است.

وی ادامه داد: در استان ایلام بسیاری از محصولات به دلیل شرایط ویژه سم پاشی نمی شوند، محصولی که تولید می‌شود قطعاً محصولی فراتر از محصول سالم است و این می‌تواند محصولی نزدیک به محصول ارگانیک باشد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به راه اندازی ۳۳ واحد گلخانه در استان، گفت: سالانه سه هزار تن محصولات کشاورزی در گلخانه‌های ایلام تولید می شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha