۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
فرصت جام جهانی بدون عایدی مناسب از دست رفت| صادرات روزانه ۲۵۰ هزار دلار کالا از بوشهر به قطر
گزدرازی در گفت‌وگو با بازار:

فرصت جام جهانی بدون عایدی مناسب از دست رفت| صادرات روزانه ۲۵۰ هزار دلار کالا از بوشهر به قطر

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران از صادرات روزانه ۲۵۰ هزار دلار کالا از بوشهر به قطر خبر داد و گفت: فرصت طلایی جام جهانی برای افزایش درآمد ارزی، بدون عایدی مناسب از دست رفت.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: جام جهانی فوتبال فرصت مناسبی برای افرایش میزان صادرات از ایران به قطر بود که با وجود پیش‌بینی‌های صورت گرفته، نتوانستیم آن گونه که باید و شاید، موفق شویم.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های بندری و افزایش امکانات گمرکی و بهبود حمل و نقل از موارد مهمی است که در صادرات به حوزه خلیج فارس اهمیت دارد و باید در این مسیر بیشتر تلاش شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۲ میلیون دلار از استان بوشهر به قطر صادر شده است که به طور میانگین روزانه ۲۵۰ هزار دلار صادرات داشته‌ایم.

گزدرازی تصریح کرد: محصولات کشاورزی، سیمان، شیشه و سنگ و میگو و سبزیجات از مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان بوشهر به قطر در سال جاری به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: صادرات ۱۶ میلیون دلار مواد معدنی و ۴۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی و غذایی از جمله صادرات مهم استان به قطر است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: تجار و بازرگانان استان بوشهر آمادگی لازم برای صادرات محصولات را دارند که افزایش کیفیت تولیدات و بسته‌بندی مناسب از شرایط مهم برای بهبود بازار هدف است.

وی بیان کرد: پهلوگیری کشتی‌های بزرگ تجاری با وزن ۵۰ هزار تن از اساسی‌ترین اولویت‌های بندری و دریایی استان است که امیدوارم با بهبود شرایط، شاهد رونق دوباره صادرات و بهبود معیشت مردم باشیم.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha