۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
بازار ۱۰ میلیارد یورویی برای صادرات تجهیزات صنایع نفت

بازار ۱۰ میلیارد یورویی برای صادرات تجهیزات صنایع نفت

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در کل بازار تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی یک بازار ۱۰ میلیارد یورویی را متصور هستیم که اکنون استارت ورود به این بازار زده شده است.

به گزارش بازار، احسان ثقفی، با اشاره به وضعیت صادرات تجهیزات صنعت نفت ایران، اظهار کرد: در بلاروس، روسیه، تاجیکستان ظرفیت صادرات تجهیزات وجود دارد البته در روسیه تا کنون صادرات انجام شده، بلاروس به شکل خیلی جدی نه، ولی ظرفیت ایجاد و اقدامات لازم انجام شده و به زودی صورت استارت آن زده می‌شود، صادرات تجهیزات به ازبکستان نیز درحال مطالعه جدی بوده، اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه تاجیکستان جز بازارهایی است که باتوجه به نزدیکی فرهنگی و نیازمندی این کشور به خدمات مهندسی و تجهیزات ایرانی این پتانسیل در آن وجود دارد و اکنون صادرات تجهیزات به این کشور در حال بررسی و مطالعه است، گفت: به بازار ونزوئلا راه یافته ایم، اقداماتی صورت گرفته، تعدادی از اعضا توافقنامه و قراردادهایی را با این کشور به امضا رسانده اند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به پتانسیل موجود در حوزه صادرات تجهیزات صنعت نفت، گفت: یک بازار پنج میلیارد یورویی طی سال‌های آتی پیش‌بینی می‌شود، عملیات آن آغاز شده و طی ۶ و هفت ماه آینده حجم آن بیشتر خواهد شد و اوایل سال ۱۴۰۲ شاهد پررنگ‌تر شدن حضورمان در بازارهای مختلف خواهیم بود و آنچه تا کنون رخ داده نزدیک پنج درصد است.

ثقفی افزود: در بازار تجهیزات این پنج میلیارد برای بازار ونزوئلا پیش‌بینی می‌شود و اگر بخواهیم فراتر برویم اگر تمام تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی را در نظر بگیریم بالغ بر هشت تا ۱۰ میلیارد یورو را می‌توان پیش‌بینی کرد، استارت این کار زده شده و تا سال ۱۴۰۲ پررنگ‌تر می‌شود و تا سه سال آینده می‌توان تحقق آن را شاهد باشیم. زمانی که گردش اقتصاد صنعتی پررنگ و تقویت شود، بازار به وجود می‌آید درواقع هر بازاری یک توسعه بازار را به دنبال خود دارد. این موضوع می‌توانند بازار را توسعه دهد و حجم صادرات ما افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این موضوع پارامترهای مختلفی دارد، گفت: شرایط ارزی، تبادل ارزی، شرایط روابط بین الملل روی این موضوع تاثیرگذار است و نمی‌توان این‌ها را نادیده گرفت؛ اینکه تا کنون پنج درصد محقق شده، عدد کمی نیست باتوجه به شرایط فعلی برای شروع مطلوب است، بسیاری از این بازارها را تا کنون نداشتیم و ظرف یک سال اخیر فعالیت در آن‌ها آغاز شده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha