۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
نانوایان متخلف قزوینی ۱۵ میلیارد ریال جریمه شدند 
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نانوایان متخلف قزوینی ۱۵ میلیارد ریال جریمه شدند 

قزوین- حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در حوزه تخلفات نانوایی‌ها ۸۴فقره پرونده طی یک‌ماه اخیر در استان داشتیم که به ۶۷فقره رسیدگی و متخلفان هم به پرداخت ۱۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند. 

علیرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تأکید بر تداوم بازرسی واحدهای نانوایی توسط دستگاه‌های نظارتی به ویژه تعزیزات حکومتی اظهار داشت: در حوزه تخلفات نانوایی‌ها ۸۴ فقره پرونده در یک‌ماه گذشته داشتیم که به ۶۷ فقره رسیدگی شده و نانوایان متخلف هم به پرداخت ۱۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی اضافه کرد: یکی از تخلف‌هایی که همچنان در نانوایی‌ها دیده می‌شود، تعطیلی زودهنگام یا آغاز دیرهنگام فعالیت روزانه که موجب می‌شود بسیاری از مردم برای خرید نان در استان قزوین سرگردان شوند و به همین خاطر باید هم از طریق نظارت هوشمند و هم از راه نظارت میدانی جلوی این تخلفات گرفته شود.

جلوگیری از تعطیلی خودسرانه

مدیرکل تعزیرات استان قزوین با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از تعطیلی خودسرانه واحدهای نانوایی به ویژه واحدهای نان سنگک در روز جمعه گفت: در این زمینه وضعیت نظارتی به خوبی تقویت شده و با توجه به اتصال نانوایی‌ها به سامانه هوشمند «نانینو» اگر تراکنشی برای نانوا ثبت نشود، به معنای تعطیلی اوست و واحد نانوایی متخلف جریمه می‌شود.

حسن پور با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر اتاق اصناف و اتحادیه نانوایی برای نظارت بر واحدهای نانوایی ادامه داد:‌ با توجه به تعداد و پراکندگی نانوایی‌های موجود در سطح استان قزوین این نیاز و ضرورت وجود دارد که اتحادیه نانوایان تعامل لازم را با تعزیرات حکومتی داشته باشد تا بتوانیم از ظرفیت نظارتی خود اصناف برای سروسامان دادن به مشکلات نانوایی‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه بازرسی و نظارت بر نانوایی‌ها وضعیت امروز با روزهای ابتدای طرح مردمی‌سازی هدفمندی‌ یارانه‌ها قابل مقایسه نیست و در این حوزه با همراهی که با سایر دستگاه‌های نظارتی و قرارگاه امنیت غذایی داشتیم، بسیاری از مشکلات رفع شده و فضای آرامش بر حوزه فعالیت نانوایی‌ها حاکم شده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha