۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
اجرای پروژه تسهیل تجارت با نظرخواهی از فعالان این حوزه در هرمزگان
رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد؛

اجرای پروژه تسهیل تجارت با نظرخواهی از فعالان این حوزه در هرمزگان

بندرعباس - رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای پروژه تسهیل تجارت با نظرخواهی از فعالان این حوزه به منظور حذف فرآیندهای معیوب، زمان‌بر، فسادزا و زائد در چرخه واردات و صادرات کالا و اصلاح فرآیند خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی با هدف تسهیل تجارت با تعدادی از مسئولان ادارات متولی صادرات و واردات و تجار و فعالین حوزه تجارت به دیدار و گفتگو پرداخت، در این دیدار بر لزوم ثبت اطلاعات دقیق محموله ها در سامانه های موجود، به منظور تسریع و تسهیل دسترسی به اطلاعات این حوزه، تأکید شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: در راستای تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در موضوع تسهیل تجارت، ضمن حضور در جمع فعالان حوزه تجارت و صادرات و واردات، نقطه نظرات و درد دلها و انتقادات آنها را شنیدیم.

وی در ادامه افزود: در نتیجه این دیدار مقرر گردید؛ با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر حذف فرآیندهای معیوب، زمان بر، فسادزا و زائد در چرخه واردات و صادرات کالا و اصلاح فرآیندهای مرتبط با تجارت و همچنین با توجه به بازدیدهای مستمر از حوزه بنادر و گمرکات استان هرمزگان و مشاهده برخی معایب و ایرادات در فرایندهای جاری که سبب نارضایتی فعالان این حوزه و بروز مشکلاتی در تأمین برخی از اقلام و ضروریات و مایحتاج مردم در کشور شده بود، پروژه ای با اخذ نظریات فعالان حوزه تجارت طراحی خواهد شد و پس از شناسایی و دسته بندی مسائل و چالش‌های این حوزه، خروجی ها به نفع تسهیل تجارت در استان هرمزگان عملیاتی می شود.

قهرمانی یادآور شد: بر این اساس، در گام اول فرم های نظرخواهی تهیه شده و در اختیار ادارات و دستگاه‌های متولی امر صادرات و واردات و فعالین عرصه تجارت قرار گرفته و از آنها خواسته شده است که نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود را مطرح نمایند.

وی با بیان اینکه در این پروژه از ادارات گمرگ، بنادر و دریانوردی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استاندارد، جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام، اداره غله و اتاق بازرگانی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه کارگزاران گمرکی استان نظرسنجی شده است، خاطرنشان کرد: از نظرات و پیشنهادات فعالان حوزه تجارت به منظور تسهیل در فرآیند های این حوزه استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۰٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha